Премиера в България: 30.12.2016г.
Световна премиера: 21.12.2016г.
Жанр: Екшън, Приключенски, Фентъзи
Продължителност: 140 минути
Формат: 3D/IMAX 3D/4DX/Luxe
Сценарист: Бил Коладж, Адам Купър, Майкъл Лесли
Режисьор: Джъстин Кърцел
В ролите: Майкъл Фасбендър, Марион Котияр, Майкъл Кенет Уилямс, Ариане Лабед, Джеръми Айрънс, Брендън Глийсън, Майкъл Кенет Уилямс, Брайън Глийсън, Матиас Варела
Разпространител: Александра филмс / New Regency
Чрез революционна технология, която отключва неговата генетична памет, Калъм Линч (Майкъл Фасбендър) може да преживее приключенията на свой предшественик в Испания през 15 век. Калъм открива, че е наследник на мистериозно тайно общество, Асасините, и трябва да се противопостави на могъща тамплиерска организация в наши дни.
[tabs title=““ active=0 event=“click“]
[tab title=“Трейлъри“]
[/tab]
[tab title=“Галерия“]
[/tab]
[tab title=“Новини“] Новини за филма тук [/tab]
[tab title=“Още за филма“]
„Действаме в тъмнина, за да служим на светлината.
Ние сме Aсасини.“
ЗА ПРОДУКЦИЯТА
Пригответе се за ново измерение на жанра приключенски екшън. ASSASSIN’S CREED е необятна, пресичаща времена и светове история за съдбата на човек, който се озовава в центъра на древна битка между две могъщи секти. Единствено чрез овладяване на спомените на своя прародител, запечатани в собствената му ДНК, той ще може да сложи край на конфликта и да спечели собственото си изкупление.
Кал Линч (Майкъл Фасбендър) е осъден на смърт затворник с трагично детство, който вместо изпълнение на присъдата, неочаквано получава втори шанс, благодарение на тайните експерименти на Абстерго Индъстрис. Чрез революционна технология, която отключва генетичните спомени от неговата ДНК, Кал е изпратен столетия назад, в XV-ти век в Испания. Там той изживява спомените на далечния си роднина, Агилар де Нера, член на тайно общество, известно като Асасините, които се борят, за да защитят свободната воля от властолюбивите тамплиери. Променен от миналото, Кал започва да придобива знания и физически умения, необходими за сваляне на репресивната организация на тамплиерите в наши дни.
Базирана на хитовата поредица видеоигри на Ubisoft, във филма ASSASSIN’S CREED участват номинираният за Оскар® Майкъл Фасбендър (Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще, 12 години робство) и носителката на Оскар® Марион Котияр (Черният рицар: Възраждане, Едит Пиаф: Животът в розово). Режисьор на филма е Джъстин Кързел (Snowtown, Макбет).
АДАПТАЦИЯ НА ИГРАТА ЗА ГОЛЯМ ЕКРАН
Действието на издадената през 2007 г. видеоигра Assassin’s Creed се развива по време на кръстоносните походи. Геймърите попадат в свят, в който кървавата, многовековна война между асасини и тамплиери определя голяма част от човешката история. Играта веднага се превръща в хит и успехът води до цели осем продължения и безброй допълнителни мисии, от които са продадени над 100 милиона копия по целия свят. Серията пренася играчите във времената на италианския Ренесанс, основаването на Америка, златната ера на пиратството в Карибския басейн и Френската революция.
Основна линия за всяка от игрите е конфликтът между асасини и тамплиери в днешно време, когато сенчестата биотехнологична компания Абстерго Индъстрис служи като поле за действие на рицарите тамплиери. Те залавят асасини и с помощта на устройство, наречено Анимус, източват техните генетични спомени и разкриват тайните на техните предци.
С адаптацията на Assassin’s Creed за голям екран, във филма е въведен нов образ към установения канон – това е Кал Линч, изигран от Майкъл Фасбендър. Потомък на няколко линии видни асасини, Кал е осъден на смърт престъпник, който е спасен от собствената си екзекуция от Абстерго Индъстрис, модерния образ на тамплиерите. Той е принуден да участва в проекта Анимус и да съживи спомените на своя предшественик Агилар де Нера, асасин от времето на испанската инквизиция. Докато Линч изживява спомените на Агилар, започва да осъзнава травматичното си минало и своята роля в многовековния конфликт между воюващите фракции.
Майкъл Фасбендър, който безспорно е един от най-талантливите и популярни актьори в света, веднага вижда потенциал в новата адаптация на играта. „Вселената на Assassin‘s Creed позволява лесно да бъде трансформирана в кинематографично преживяване.“ – казва той за проекта. И е толкова уверен в успеха, че се присъединява към продуцентите на филма Франк Маршал и Патрик Кроули (поредицата Борн, Джурасик свят) с неговата компания DMC.
„Assassin’s Creed е огромна игра по отношение на популярността й по целия свят, – казва продуцентът Пат Кроули. – Има безброй хора, които знаят всички правила в детайли, и историята, и всички герои, които изграждат игровото изживяване наречено Assassin’s Creed“.
Но според него новият филм, по сценарий на Бил Колаж, Адам Купър и Майкъл Лесли, не е насочен единствено към старите фенове, запознати с богатата митология на поредицата. Той предлага вълнуващо самостоятелно изживяване и за незапознатите с играта зрители. „Оформихме историята така, че дори тези, които не са играли играта, да могат да се насладят на филма“.
След като се превъплъти в образа на могъщия мутант Магнито в последните филми за Х-Мен, Фасбендър разбира още по-добре възможностите, които предлага историята на видеоиграта като прескачане във времето и научно-фантастичната основа на сюжета. Той е развълнуван от възможността да разшири вече експанзивния свят на Assassin’s Creed и на големия екран. „Когато се срещнах с момчетата от Ubisoft и те започнаха да ми разказват за целият този свят и идеята за ДНК паметта. Аз бях поразен, защото ми звучеше като реална и достоверна научна теория, – казва Фасбендър. – Помислих за невероятната възможност това да бъде превърнато в кино изживяване, да бъде игрален филм, а не просто видеоигра.“
За тази цел специално за филма са създадени оригинални герои – включително двойната роля на Фасбендър от различните времеви периоди – Кал и Агилар. Актьорът казва за Кал: „Той няма потекло, към което да чувства принадлежност. Той е изгубена душа. Целият му живот протича в поправителни заведения. От друга страна, Агилар определено е човек, който принадлежи на Символа на вярата. Той има кауза. Той е следвал тази кауза. Той принадлежи на нея.“
След присъединяването на Фасбендър към проекта, режисьорът насочва вниманието си към кастинга на екранна партньорка, която да му партнира и да умее да внесе допълнителна дълбочина на повествованието. След съвместната им работа с Фасбендър и Марион Котиар през 2015 в Макбет, Джъстин Кързел прави естествен избор. Първата среща на Фасбендър с австралийския режисьор, е след като премиерата на дебютната му независима драма Snowtown: „Веднага след финалните надписи усетих, че искам да работя с този човек, – отбелязва Фасбендър. – Само от усещането си какъв човек е той и от разговорите ни, разбрах, че бихме могли да работим заедно. За мен е невероятен късмет, че той хареса материала. Да работиш с режисьор със такава сила и визия е огромен бонус.”
„Най-хубавото у Джъстин е, че той може да направи най-сложните елементи и трудните моменти управляеми и близки до публиката. Това направи с Макбет, – продължава Фасбендър. – Затова да имаме този начин на работа и да го внесем в един фантастичен свят, за мен е голямо предимство.”
Продуцентът Франк Маршал добавя: „Джъстин Кързел просто дойде и впечатли неимоверно. Сподели ни вълнуваща идея как да разкаже историята и как да я покаже по един много истински начин. Той искаше да подходи към света в реалистичен смисъл, а не да използва фентъзи елементи и свръхсили, и това много ни допадна.”
Пътуването на Кал е в основата на интереса на Кързел към проекта. Чрез разкриването на истината за своите предци, Кал вижда перспектива да се откъсне от проблемното си минало и се превръща в човек който разбира и приема своята роля в света. Изследването на основните въпроси, като например как миналото може да оформи идентичност са от първостепенно значение за режисьора – той е очарован от идеята за генетична памет и че нашите собствени действия и изборите, които правим могат да отекват в поколенията.
„Става дума за човек, който осъзнава кой е чрез изживяванията си и живота на тези, които са живели преди него, – казва Кързел. – Това е особено интригуващо за мен. Ако не сте наясно каква е вашата кръвна линия, как да да си дадете сметка за някои емоции, които са действително вдъхновени от вашата ДНК? Този елемент е неделима и динамична част от концепцията на Assassin’s Creed , и мисля, че именно това я прави нещо повече от просто една игра.”
И все пакисторията се оказва е трудна за адаптиране. „Предизвикателството при Assassin’s Creed се крие в това, че концепцията е наистина сложна. – споделя Кързел. – Идеята за съвременен герой, който влиза в машина, наречена Анимус и тя го връща в миналото? Това не е машина на времето, а машина за пътуване на паметта. На всичко отгоре имаме вековен конфликт между тамплиерите и асасините. А за капак, на публиката е нужна една основна идея за това какво се случва във филма. Ето може би най-трудният елемент – има два различни и еднакво сложни жанра, плюс два различни времеви периода, плюс един актьор, който да изиграе двата различни героя и да представите на публиката нещо удовлетворяващо?”
За щастие, Фасбендър казва, че визията и стабилната ръка на режисьора успешно води продукцията напред. „Погледа на Джъстин за детайлите, и яснотата му за това, което търсим във всяка сцена, успя да оформи плана за действие”, – казва той.
ИСТОРИЧЕСКИ КОНТЕКСТ
Един от най-големите успехи на франчайза Assassin’s Creed е интелигентното комбиниране на историческите факти с премерена доза фантазия. Асасините и тамплиерите са две реални групи, чиито философии са диаметрално противоположни. Обгърнати в тайнственост, техните мотиви са повод за много спекулации.
Асасините произхождат от ислямската секта исмаилити, от течението низари. Те са таен орден, последователи на загадъчен персонаж, известен като Стареца от планината. В течение на 300 години, асасините убиват стотици важни мишени, и името им се превръща във дума за наемен убиец (assassin). Кръстоносците разказват особено страховити неща за тях, а легендата е допълнително украсена в разказите на Марко Поло за кръстоносните походи.
Тамплиерите, от друга страна, са били християнски орден, установен в продължение на почти два века по време на Средновековието. Официално забранен от Римокатолическата църква, в Ордена на тамплиерите членуват някои от най-важните и всяващи страх фигури на онова време, като успяват да наложат огромна власт и влияние, до разпускането им през 1312 г. Внезапното разформироване, в разгара на тяхната власт, води до убеждението, че организацията просто се оттегля зад кулисите, откъдето продължава да упражнява своето влияние.
Assassin’s Creed представя един свят, в който нито една от тези групи не е напълно изчезнала, и водят тиха, многовековна война един с друг, като решават хода на човешката история със своите действия. Много исторически личности са основни действащи лица във видеоигрите, което се използва и във филма, като например образа на Томас де Торквемада, в ролята на тамплиерски лидер, когото асасините трябва да спрат, по време на най-бруталните дни на испанската инквизиция.
Кроули разказва: „В света на Assassin’s Creed асасините са герои, които действат прикрити и невидими, в противовес с типичния воин на кон, въоръжен с огромен меч и щит. Асасините имат скрити ножове, прикрепени към китките с кожени ленти, и използват тези оръжия, за да могат да убиват отблизо.”
Асасините се водят от няколко основни принципа, като един от тях е от първостепенно значение: те действат в тъмнината, за да служат на светлината. „Основният им похват е да са на невидими пръв поглед, – продължава Кроули. – Те са много добри в прикриването си. Силнатаб им страна е сливането им с група хора, сред която да създадат огромен хаос, тъй като никой не е очаквал да бъдат там.“
Асасините са отдадени да защитават свободната воля, докато интересите на тамплиерите са власт и подчинение на независимите народи. „Тамплиерите искат ефективно да контролират всичко, да правят живота предвидим и премахват всички възможни рискове, – казва Кроули. – Това е много тоталитарен подход.”
Изключителното внимание към историческия детайл, е нещото което помогна на Assassin’s Creed да се превърне в събитие сред геймърите. Това е водещо и при оформяне на новия филм, споделя Кроули – да се използват историческите факти за водеща светлина при изграждането на зашеметяващи декори и снимачни площадки. „Този фокус ни накара да свършим страхотна работа по отношение на костюми, оръжия и бойни стилове, – казва той. – Едно от най-вълнуващите неща, които направихме за филма, бе пресъздаването на историческото auto-da-fe, когато по време на испанската инквизиция постоянно се арестуват и горят хора на клада. Това е начин да се демонстрира власт и контрол, и управляващите да се отърват от тези, които считат за еретици. Бе нужна огромна изследователска работа и много усилия от всички наши екипи, за да го пресъздадем точно.”
Именно чрез историческото изследване на Испания от 15-и век и на самата игра, Кързел намира света на филма. „Не бях запознат с играта, – казва той. – Но бях доста впечатлен от нивото на детайлност, усилията и страстта в нея. Тя притежава историческа цялост и за мен не е просто едно забавление. Усеща се силно единство на всички елементи – разказ, визия, звук и култура. Беше много вдъхновяваща. Взехме идеи, които започнахме да развиваме, точно както ако адаптирахме книга – кое е най-интересното нещо тук, кои са нашите герои и какъв е техния път?”
Режисьора обръща внимание и на най-малкия детайл за да направи историята достоверна и жива. Това желание води до решението историческото действие по време на Инквизицията да се постави с испаноговорящи актьори. „Бяхме твърдо решени да накараме публиката да повярва, че този свят и тези герои съществуват, – добавя Кързел. – Исках да бъде невероятно и завладяващо преживяване, което комбинира екзотични светове с динамични екшън сцени.”
КАСТИНГА НА ASSASSIN’S CREED
Дуото Фасбендър и Кързел имат честта да работят отново с познат сътрудник в главната женска роля. Актрисата Марион Котияр е участвала с Фасбендър в Макбет на Кързел като лейди Макбет. Фасбендър казва: „Когато Джъстин се присъедини към проекта, Марион прояви интерес, и за нас бе огромен плюс да имаме актьор с нейните качества, надежност, чувствителност и интелигентност.”
Котияр играе София Рикин, учен в Абстерго, който въвежда Кал в проекта Анимус. Целта на изследването й е да открие генетичен лек срещу насилието, или поне тя така вярва. „Тя си мисли, че работи за благородна кауза, – казва Котияр за своя персонаж. – Много е отдадена на работата си, и е интересно при нея, че е много човечна. Абстерго означава пречистване на латински, и София се опитва да подобри човешката раса като открие това, което предизвиква насилието в човешкото същество. Тя всъщност се опитва да намери лек. Обсебена е от човешките същества и от науката и наистина вярва, че ще помогне на хората.”
Котиар намира възможността да работи пак с Кързел и Фасбендър за неустоима. „Доверието е едно от най-важните неща, които търся в един режисьор, – казва тя. – Усещах, че ще се доверя на Джъстин изцяло още щом за първи път говорих с него по телефона, преди снимките на Макбет. Знаех, че Майкъл е невероятен и отдаден актьор. Опитът, който имахме в Макбет е много ценен и интензивен и създаде специална връзка между нас. Неописуемо е чувството да пристигнеш на снимачната площадка и да знаеш, че можеш да се довериш на сто процента на партньора и режисьора. Да работим заедно отново в друг проект, съвсем различен от предишния, беше много вълнуващо.”
По време на съвместна им работа по Макбет, актьорите и режисьора дори са разработили стенография, която им позволява да си сътрудничат по-ефективно. „Трябваше да заснемем Макбет за кратък период от време – всичко беше интензивно – материалът е много силен, притискаше ни и синоптичната прогноза. – казва Фасбендър. Сближихме се бързо и работихме на скорост, като се разбирахме помежду си с лекота. Това съвместно преживяване много ни помогна и този път просто се заехме с работата.”
„Понякога се срещате с някого и имате чуството, че го познавате цял живот, – казва Котияр за Фасбендър. – Това е чувството, което имах щом се запознах с Майкъл. Той е креативен и изобретателен, и творческата му сила винаги е разнопосочна, което ме изненадва всеки ден.”
След като главните роли са определени, вниманието се насочва към фигурите около Кал в неговото съдбоносно приключение. Джеръми Айрънс (Обрат на съдбата) играе Рикин, баща на София и изпълнителен директор на Абстерго Индъстрис. Ръководител на организация, посветена на „усъвършенстването“ на човечеството, мотивите на Рикин са много по-сложни, отколкото изглеждат на пръв поглед, а връзките му със съвременната тамплиерска организация поставят действията му в съмнителна светлина.
„Винаги ми е приятно да играя хора, които са аморални или които плуват срещу течението, – отбелязва Айрънс относно ролята. – Тъй като никога не съм играл Assassin’s Creed, си помислих, че филмът има интересно родословие, а Джъстин е един много интересен режисьор. Радвам се да работя с Майкъл Фасбендър и Марион Котиар, двама актьори, на които се възхищавам искрено. Енергията на Майкъл струи през екрана – направо не знам от къде идва. Марион е превъзходна актриса, разбира сложната и деликатна връзка между София и баща й.“
В Абстерго, корпорацията на съвременното движение на тамплиерите, Рикин цели да се правят неща по-различни от това, което си представя София. „Връзката между София и баща й е много сложна, – казва Котиар. – Те сякаш са непознати един на друг, живели са разделени дълго време. София е напълно отдадена на нейните изследвания, но в същото време истински търси признанието на баща си и понякога просто не знае кое е по-важно за самата нея.”
Кал, също има особено сложни отношения с баща си, отбелязва ирландския актьор Брендън Глийсън, който играе Джоузеф Линч. „Споменът за баща му не е приятен на Кал, – казва той. – Последната им случка с него не е приятна, ама никак, макар двамата да имат различна версия за минали събития.”
Не за първи път, Глийсън и Фасбендър се появяват като баща и син на екрана – по-рано тази година актьорите участват и в независимата драна Trespass Against Us, чиято премиера бе на Международния филмов фестивал в Торонто. „Трудно е да предположиш какво ще получиш, именно защото той е толкова индивидуален и инстинктивен, – казва Глийсън за Фасбендър. – Открих, че ми е интересно да работя с него най-вече, защото в играта му има жизнена сила, която го прави напълно, напълно различен от всички други, с които съм работил. А Джъстин е отличен избор за режисьор, фантастично е да работим всички заедно.”
Относно темата на филма, Глийсън добавя: „Тематиката изглежда много актуална и плашещо приложима към света, в който живеем. Става дума за власт и общества, убеждения и вяра, и всички онези неща, които бутат хората към тъмнината.”
Друг обитател на Абстерго, е Муса, изигран от Майкъл К. Уилямс Той е потомък на Баптист, асасин от Хаити, който използва вуду магия и отрова срещу враговете си. „Муса определено има някои асасински умения, въпреки че според мен, предпочита да използва измама и вуду магия, за да убие противника си, вместо ръкопашния бой, – казва Уилямс. – Все пак ако е необходимо, ще го приложи на врага си.”
Ариан Лабед е в ролята на Мария, асасин и ключов съюзник на Агилар. „Ариан Лабед е актриса, която много харесах на екрана, – казва Кързел. – Тя е толкова интересна и красива, притежава нещо мистериозно. Преди е била танцьорка, така че бях сигурен, че ще разкрие физическия елемент на героинята много по-добре, отколкото други актьори.”
Участват още Матиас Варела като Емир, потомък на Юсуф, асасин от Близкия изток, който използва лък и стрела, освен меч и ножове, срещу враговете си, и Денис Меноше, който играе Макгоуън, шеф на охраната на Абстерго.
Накрая, емблематичната номинирана за Оскар® актриса Шарлот Рамплинг се появява като Елън Кей, един от най-високопоставените старейшини на тамплиерите. Тя е жена, чиято единствена цел е да създаде общество на ред и контрол. Автентичността, която носи с изпълнението си е от ключово значение за приземяване на митологията на тамплиерите в нещо наистина правдоподобно и много застрашително.
Кързел обобщава: „Както при всички мои кастинги досега, аз избрах актьори, които харесвам.”
ЕКШЪНЪТ В ASSASSINS CREED
Като един от най-популярните и обичани франчайзи в индустрията на видео игрите, Assassin’s Creed е известен със своите вълнуващи екшън сцени. Поредицата бе сред първите, които включиха паркур като основен елемент в играта, с асасини скачащи от покрив на покрив в различни градове – Ерусалим, Флоренция, Париж и Лондон.
За адаптацията на този елемент на големия екран, Кързел иска да подчертае главозамайващия стил с грохотни преследвания с коне, сложни битки с мечове, както и ръкопашен бой. Режисьорът също така е наясно, че във филма трябва да присъства и функцията скок на вярата (leap of fate), емблематичен за Assassin’s Creed ход, в който асасините скачат от ръба на сгради и падат грациозно на земята, по гръб във водата, или на бали от сено. „Какво ще стане, ако направите истински скок на вярата? – пита Кързел. – Какво ще стане, ако действително видите асасин да скача от сграда на сграда? Киното е толкова велико, именно защото може да внесе навсякъде човешки елемент. Публиката реагира и приема идеята, че гледат реални човешки същества, които действително полагат усилията и рискуват живота си да правят тези опасни неща.”
Кързел и неговият екип наемат едни от най-добрите таланти по паркур за да им помогнат в екшън сцените на ASSASSIN’S CREED, а не да разчитат прекалено на CGI фокуси. Продукцията пътува до някои от най-зашеметяващите и красиви краища на света с надеждата да заснемат единствени по рода си сцени, които ще предложат на зрителите поглъщащо и реалистично преживяване.
„Не исках във филма образите да изгледжат като супергерои, – казва Кързел. – Исках зрителите да ги гледат и да си мислят „Уау, има хора, които правят това и го правят като олимпийци. Знам, че ще видят разликата от снимките на зелен екран, защото тази неща се усещат. Затова и подходихме по методите на старата школа и направихме целия филм по-човешки и по-близък.”
Снимките започват в края на август 2015 г. и приключват до януари 2016 г. Филмът е заснет за над 90 дни в Малта, Испания и студио 007 на Pinewood Studios. „В епоха на компютърните специални ефекти искахме да имаме колкото е възможно повече снимки на терен, като едно време, – казва Фасбендър. – Искахме да заложим онова чувство, където почти може да опитате от потта на героите, кръвта им и реалните усилия, които филма предлага в екшън сцените.”
Кързел се обърна към всепризнатия координатор на каскадите Бен Куук (007 координати: Скайфол) за проектиране на бойния стил на асасините, така, че да е верен на играта, но и достатъчно впечатляващ за кинолюбителите. Автентичността винаги е била водеща. Куук казва: „Разполагах с някои от най-добрите експерти по паркур, които светът може да предложи, и екипа по каскадите може да използва тези физически способности, които хората имат, без да се налага да полудяват с аксесоари или въжета. Така, че на екрана ще видите хора, които правят реални каскади.“
Опасността е твърде осезаема: продукцията снима на покрива на 500-годишна църква в Ла Валета, столицата на Малта. За някои каскади, свързващите въжета се захващат за вековната зидария и се надяват, че ще издържи. „Чувството за опасност по време на снимките допринася за реализъма, внася кислород в филма, – казва Кързел. – Усилията за снимане на живо прави кино усещането много по-завладяващо.“
Като човек, който никога не се е плашил от предизвикателството на екшъна, звездата Фасбендър, прави много от собствените си каскади. „Той работи изключително много, – казва Кързел. – Тренира много и работи на паркур. Засне сам много бойни сцени. Мисля, че това бе нещото, което много му хареса в този филм – да вземе активно участие във физическото изграждане на героя си от миналото.”
„Тренирах всяка сутрин преди работа за сила и за кондиция, – казва Фасбендър. – След това продължавах с обучение по паркур, което е централно за видеоиграта, така, че е много важно за мен да го направя както трябва. По отношение на бойната техника на Агилар, той се бие с ножове на китката, така имаме тонове близък бой с много поразяващи и удрящи движения. Не сме искали битките да са красиви на вид. Искахме да има елемент на хаос и жестокост. Така че на моменти, всичко е много красиво и стилизирано, а следващия миг, се превръща в кървав, груб и хаотичен екшън, с повече трескава мисъл и импровизация.”
СКОК НА ВЯРАТА … НА ЖИВО
Режисьора Кързел и екипът му знаят, че да се посветят на действието означава да се изправят пред може би най-голямото предизвикателство на каскадьорската работата: свободното падане. Безкрайни изчисления, оценки на безопасността и намаляване на риска влизат в хореографията на каскадьорите във всеки филм, но свободното падане е сред най-опасните елементи за изпълнение, защото носи със себе си известна доза непредсказуемост. В действителност, в ерата на CGI много рядко се случва голям свободен пад да бъде заснет на живо, като дори когато са заснети с каскадьор, често не са истински свободни падания, а по-скоро контролирани спускания с въжета.
И все пак, свободното падане е от централно значение за скока на вярата, емблематичният ход за Assassin’s Creed. Екипът осъзнава, че ако този номер отпадне от филма – или се направи на компютър – екшънът ще се обезцени. Така че вместо с помощта на цифров двойник, продукцията наема известния каскадьор и гимнастик Деймиън Уолтърс, който поема отговорността за организирането на 40-метровото свободно падане.
За късмет Уолтърс е фен на поредицата Assassin’s Creed. Преди да се присъедини към проекта, британецът, който е правил каскади за редица филми като Kingsman: Тайните служби и 007 координати: Скайфол, е планирал извършването на скок на вярата за популярния си канал в YouTube. Фасбендър с учудване отбелязва: „Деймиън направи 40-метров скок на вярата без кран, без никакви въжета, без бънджи, просто свободно падане.“
Скокът е заснет в пустинята на Алмерия, Испания. Кързел казва: „Светлината прави това място духовно. Серджо Леоне е заснел уестърните си тук, и аз се чувствах на точното място, за да направим скока на вярата.” В действителност Уолтърс е направил осем скока на вярата – започнал е с височина 12 метра и постепенно я увеличава до 40 метра, което никога не е било правено преди.” За камерата полетът от 25 и от 40 метра надолу изглежда по един и същи начин, но беше много важно за него да направи скок от най-високо, нещо което никога не е правил, – казва Кързел. – Беше доста вълнуващ ден, но и доста изнервящ, също така. Мисля, че може да се усети във филма, че някой го прави наистина. Много ми харесва, че мога да кажа именно това, горд съм че го заснехме с камера, а не го направихме с с няколко безопасни кликвания на бутони.”
Дори за опитен каскадьор като Уолтърс, свободното падане е страшно за изпълнение, и въпреки факта, че продукцията организира втори екип който да работи по заснемането на тази сцена, основния екип спира работа, за да гледа как Уолтърс ще скача. Уолтърс се смее: „Действителните размери на основата са само 10 на 10 метра, така че, когато си горе на платформата, на 40 метра височина, основата изглежда като лист хартия А4. Най-добрият момент е, когато се после се изправиш, тръгваш си и си казваш: „Да, добре съм.“
***
Продуцентът Франк Маршал вижда бъдещето на ASSASSIN’S CREED на големия екран да бъде дългосрочно, както е с видеоиграта, на която се основава. „Едно от нещата, с които сме наясно е, че най-важната ни задача бе да създадем историята и да я изградим на точното й място. Смятам че героите във филма са толкова ангажиращи и интересни, че публиката ще иска да ги види и в продължение. А с цялата история, с която разполагаме, има толкова много различни места, на които е могат да отидат.”
[/tab]
[tab title=“Рецензии“]
Рецензия от Димитър Кръстев [/tab][/tabs]