Най-старата социална мрежа LinkedIn рядко стига до големите заглавия в масовите медии, но през последните 5 години стана незаменим елемент от бизнес комуникацията в цял свят. У нас професионалната мрежа има над 1,5 млн. потребители, а на пазара вече е и книгата „Петте кръга“ (изд. Locus Publishing), която помага на компании и професионалисти да направят присъствието си там успешно в дългосрочен план.
Автор на изданието е експертът по дигитален маркетинг с близо 20-годишен опит Александър Кръстев, основател на първата българска агенция за LinkedIn маркетинг BookMark.
Книгата съдържа авторска концепция за начина, по който бизнесите успяват в мрежата, но е подходяща и за отделни професионалисти в различен етап от кариерата си. „След близо 15 години работа с десетки компании за подобряване на тяхното присъствие в LinkedIn, смело можем да потвърдим, че пет ключови елемента водят до успех и именно върху тях е изградена и цялата книга. И изобщо не става въпрос за активност на олимпийския принцип, а за внимателно и последователно позициониране“, казва Александър Кръстев. В „Петте кръга“ той дава съвети как качественото съдържание, добрият пример от мениджърите, ангажираните служители, постоянното разширяване на аудиторията и визията за бъдещето да работят в синхрон за постигане на траен ефект за успеха на брандовете в LinkedIn.
Авторът вече десетилетие води лекции за работа с LinkedIn в магистърските програми на Нов български университет, като е бил лектор на няколко курса в SoftUni. Създател е на утвърдения сайт за книги и четене „Аз чета“ и е автор на специализираната колонка The Linked Practitioner в българското издание на Forbes.
В ерата на краткото съдържание повечето потребители в социалните мрежи искат бързи резултати и рядко се замислят как да изградят дългосрочно присъствие. Комуникацията в LinkedIn обаче е по-бавна, обикновено бизнес-към-бизнес, и изисква по-стратегически подход. Затова освен да преведе читателите през най-важните стъпки за позициониране в професионалната мрежа, Кръстев дава пътна карта за устойчиво позициониране, което не зависи от промените в алгоритмите. Той разказва за метаморфозата на LinkedIn от място за професионални контакти до пълнокръвна социална мрежа, описва детайлно характеристиките на присъствието на отделните професионалисти и на компаниите и отделя специално внимание на създаването на стойностно съдържание и управлението на реклами в мрежата.
„Често по време на обучения ме питат за „бързи съвети“ за успех в LinkedIn, но фокусирането върху метриките на суетата като импресиите на всяка публикация или броя нови последователи не води задължително до успех. С „Петте кръга“ искам да покажа на потребителите, че могат чрез внимателно позициониране и разказване на професионални истории, да управляват развитието на своите кариери и на компаниите си“, казва Александър Кръстев.
И докато все повече хора се страхуват дали AI няма да вземе работата им, експертът по LinkedIn маркетинг го ползва като помощник в създаването на книгата си. Всяка от главите завършва с кратко обобщение от LIA, която се самоопределя като „изкуствен интелект с усет към LinkedIn, краткостта и смисъла”. Кръстев обаче се доверява единствено на себе си за съветите към читателите за първи стъпки след всяка тема.
Автор на предговора на „Петте кръга“ е Атанас Райков, едно от най-разпознаваемите имена в технологичния сектор у нас. Книгата има свое разширение и онлайн през четири ексклузивни видеоинтервюта със световноизвестни и родни експерти, чиято работа е пряко свързана с LinkedIn. Кръстев разговаря със световния №1 в LinkedIn рекламата Ейджей Уилкокс, със словашките специалистки по ангажиране на служителите Ивана Брутенич и Кристина Цихи Ковачикова, както и с добре познатите у нас Росен Рашков и Венцислава Николова, чиито теми са лидерските истории и изграждането на работодателска марка. Интервютата са поместени на PetteKraga.com и са достъпни за читателите чрез QR кодове в печатното издание. На сайта вече могат да бъдат прочетени напълно свободно и няколко глави от книгата.
„Петте кръга“ прави заявка да бъде една от най-успешните български бизнес книги за 2025 г., като неслучайно е в каталога на водещото издателство за професионална литература у нас Locus Publishing като част от поредицата A5 Books. Редактор на изданието е дългогодишната журналистка и телевизионен продуцент Екатерина Костова, а художник на стилната корица е Емил Марков.