Скъпи приятели,

На 10.12.2021г.  приключи 10-тото поред, юбилейно издание на авторския ни проект „Месец на книгата“, който от 2021г. ребрандирахме и стана CINEBOOK.

Практически първото издание на CINEBOOK бе много различно от всичко, което сме правили до сега в тази наша инициатива. Посветихме се 100% на екранизации. Разделихме потока в две направления: книги превърнати във филми и такива, вдъхновили сериали. Добавихме още 10 книги, към традиционните 30, за да отбележим всяко едно от изминалите 10 издания на инициативата. В продължение на 40 дни, всеки ден разигравахме нова книга и приемахме вашите заявки за спечелването и. CINEBOOK се намираше тук:

www.cineboom.bg/cinebook

За 40 дни над 18600 пъти НЯКОЙ отдели от времето си и се регистрира, за да спечели една от книгите ни. 40-те зрелищни заглавия бяха любезно предоставени от Егмонт, Ентуасиаст, Бард, Сиела, Изток-Запад, Хермес, Ибис, Екслибрис, Еднорог, Artline Studios, Ера, Вакон, Лъчезар Минчев, Колибри, Пергамент Прес, Жанет 45, Кръг и Intense, Black Flamingo.

Безспорно сред заглавията имаше изключително приятни изненади, но имаше и неприятни такива.

„Жената на прозореца“ бе прекрасно екранизирана от Netflix, но успя да събере най-малко регистрации от всички, въпреки че рекламната кампания за CINEBOOK стартира 10 дни преди старта, а това бе първата книга.

„Фондацията“, „Назови ме с твоето име“, „Сянка и кост“ и „Дамски гамбит“ бяха книги, от които очаквахме много повече. В момента, в който разигравахме „Фондацията“ , едноименния сериал на Apple TV + бе в своя апогей. „Назови ме с твоето име“ и „Дамски гамбит“ бяха истински фаворити по всички церемонни, в съответните години. „Сянка и кост“ е тотален хит на Netflix, в който участие взе и българин.  Смятахме, че тази филмова слава ще предизвика повече внимание към тези заглавия.

„Планината помежду ни“, „Часовете“, „Крамър срещу Крамър“ и особено „Сушата“, бяха заглавията, които задминаха и най-смелите ни очаквания. „Планината помежду ни“ мина много кротко и почти незабелязано по родните екрани. „Часовете“ е култова класика, но екранизацията е от началото на новото хилядолетие и смятахме, че тя вече е избледняла в съзнанието на читателите. „Крамър срещу Крамър“ е екранизиран далеч преди „Часовете“ и сред читателите на www.cineboom.bg дори не предполагахме, че имаме такъв огромен набор от истински фенове на вечната класика. „Сушата“ е базирана на изключително слабо познат сериал в България. Книгата и нейното 5-то място в тази класация са пълната противоположност на това, което очаквахме за нея. Бяхме и предвидили място някъде между 30 и 40-та позиция.

Напълно очаквано, с помощта на допълнителната награда от страна на HBO България, „Аз , Вещицата“ се изкачи на върха с ненадминатите близо 800 регистрации. И също толкова очаквано топ 3 е зает от най-горещите книги на ИК БАРД, които пулсираха в съзнанието на феновете на филми и сериали, по време на кампанията. Традиционно книгите на Стивън Кинг се представиха изкключително добре, след като 2 години поред негов роман бе най-желан за съответното издание на „Месец на книгата“.

Да не губим време. Изключително любопитния топ 40 , който бяхме приготвили за тази година се превърна в топ 38, тъй като 2 двойки книги получиха по равен брой регистрации.

И така, топ 40-те книги от CINEBOOK се подредиха по следния начин:

38) „Жената на прозореца“, СИЕЛА- Регистрации 254

37) „Американа“- ИК Жанет 45- Регистрации 297

37) „Първият човек“, Вакон- Регистрации 297

36) „Макбет, Шекспир“- Изток-Запад- Регистрации 304

35) „Бьорнстад“- СИЕЛА- Регистрации 320

34) „Славеят“,  ИБИС- Регистрации 333

33) „Анихилация“, Екслибрис- Регистрации 334

32) „Сивият“, БАРД- Регистрации 344

31) „Нормални хора“, Еднорог- Регистрации 357

30) „Този ден“- СИЕЛА- Регистрации 368

29) „Фондацията“- БАРД – Регистрации 382

28) “Назови ме с твоето име”, Black Flamingo- Регистрации 384 

27) „Анатомия на един скандал“, Ентусиаст- Регистрации 392

27) „365 дни“,  CIELA-Регистрации 392

26) „Момичето с всички дарби “, Артлайн Студиос- Регистрации 415

25) „Сянка и кост“- филмово издание, ЕГМОНТ- Регистрации 423

24) “Tревожна кръв”- Колибри- Регистрации 436

23) „Убийците от Оклахома“, СИЕЛА- Регистрации 437

22) “Английският Пациент”- ИК Лъчезар Минчев- Регистрации 446

21) „Дамски Гамбит“-  КРЪГ- Регистрации 454

20) “Мечтатели”- Кръг- Регистрации 465

19) „Леден гаамбит“-  Ентусиаст- Регистрации 471

18) „Пътят“- Пергамент Прес- Регистрации 482

17) „Последно писмо от любимия“- Хермес- Регистрации 489

16) „Модерна любов“ ,  Хермес-Регистрации 494

15)  „Смъртоносни игри“, Егмонт- Регистрации 501

14) „С дъх на канела“- ЕРА – Регистрации 530

13) „ Най-доброто в мен“  ЕРА- Регистрации 531

12) „Планината помежду ни“-  БАРД- Регистрации 534 

11) „Крамър срещу Крамър“- КРЪГ- Регистрации 544

10) „Смърт край Нил “, Ера- Регистрации 547

9) „Формата на водата “- Изток-Запад- Регистрации 564

8) “Стивън Кинг- Мъглата” –CIELA- Регистрации 566

7) „Сейлъмс лот “- БАРД- Регистрации 567

6) „Ирландецът “- Сиела- Регистрации 568

5) „Сушата “– ХЕРМЕС- регистрации 605

4) „Часовете“-Intense- Регистрации 647 

3) “Колелото на времето: Окото на света”, БАРД-Регистрации 651

2) „Дюн“ –Бард – Регистрации 757

1) „Аз, Вещицата“ –БАРД- Регистрации 784

Всеки победител е обявен с извадка от e-mail адреса му в профила на съответната книга, която е спечелил.

Честито на ИК БАРД, които за поредна година със свое заглавие се качват на върха на класацията. Този път не само на върха, а заемат цялата почетна стълбичка от места 1, 2 и 3. За разлика от „Месец на книгата 9“, CINEBOOK генерира много по голям поток от регистрации за книгите. И ако победителят миналата година имаше по-малко от 600 регистрации, тази година цели 5 книги са отчели повече от този резултат. CINEBOOK за пореден път доказа, че българите продължават да четат. Продължават да търсят. Продължават да искат въпреки трудните времена, въпреки COVID, ограничения, кризи, недоимък и всички щуротии, които съпътстват ежедневието му. През 2021г. CINEBOOK със своите 10 допълнителни дни постави всички кампании преди това в малкия си джоб. Това бе най-агресивната, на активна и най-резултатна кампания от всички, които сме имали до момента. За първи път към нея се включи и голяма, медия с представителство в страната ни- HBO България, които подкрепиха 1 от участващите книги, „Аз, Вещицата“ на ИК БАРД.

В следващите години предстои CINEBOOK  да се превърне в бранд, който всеки ноември да разтърсва из основи, четящата душа на българина и да му припомня, колкото много всъщност го очаква, на родния, книжен пазар. А българските книгоиздателства са най-хубавото нещо, което намира своя начин да оцелява и да се развива в условия на пандемия и може би едни от най-турболентните времена за правене на бизнес в България, от десетилетия.

Скъпи издателства, през 2022г. CINEBOOK ще привлече още медии, още партньори и ще насочим още повече фокуса към вашите книги, вашите продукти и това, което читателите и фенове на CINEBOOM искат да притежават и това, от което те се интересуват.

Най-доброто предстои!

От Димитър Кръстев и екипът на www.cineboom.bg

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

− 5 = 4