Издателска къща „Хермес“ представя „Мас Ефект 2“ Възходът от Дрю Карпишин
За играта
„Мас Ефект“ е популярна компютърна ролева игра, разработена от „Байоуер“, Канада. Първата част на играта се появява на пазара през 2007 година, последвана от „Мас Ефект 2“ през януари 2010-а, а третата, която ще се появи през март 2012-а, вече беше обявена от феновете за очакваната с най-голямо нетърпение игра за годината по време на церемонията за видеоигри на „Спайк Тиви“.
Действието се развива в бъдещето, през 2183 година, като играчът приема ролята на командир Шепърд – елитен войник, изпратен на мисия да проучи Галактиката с космическия кораб „Нормандия“. Заглавието „Мас Ефект“ се отнася до специфично физично явление, което притежава свойства, сходни на гравитацията и електромагнетизма, и е сред основните причини за разширяването на Вселената. То възпрепятства инерцията и позволява пътуване със скорост, по-голяма от тази на светлината. Играта се отличава от останалите компютърни игри и по значението, което сюжетът оказва върху развитието на играта. Диалогът, при който играчът има правото сам да избира репликите си, формира характера на командир Шепърд и предопределя съдбата му. От всеки избор в дадена ситуация зависи развоят на събитията и дори – в крайна сметка – съдбата на човечеството. Извънземните раси използват мас ефекта, за да влияят на останалите жители на Галактиката на енергийно ниво и да ги контролират. Правата за филмиране на „Мас Ефект“ са закупени от „Леджендари Пикчърс“, известно с мащабната холивудска продукция „300“, както и с хитовите филми „Тъмният рицар“, „Спайдърмен“, „Х мен“ и др. Представители на „Байоуер“ ще са изпълнителни продуценти на филма, който се очаква по екраните през 2013 година. Играта е носител на наградата за игра на годината и още четири награди за графика и дизайн за 2008 година.
Автор на книгите по едноименната компютърна игра е канадецът от украински произход Дрю Карпишин, написал и трилогията за Дарт Бейн към култовата поредица „Междузвездни войни“. Освен като писател, Карпишин работи и като дизайнер за „Байоуер“ и участва в разработването на играта „Мас Ефект“, както и на популярната видеоигра „Междузвездни войни: Рицарите на Старата република“.
Преди да се захване с писане, Дрю Карпишин си изкарва прехраната като данъчен инспектор, но автомобилна катастрофа го принуждава да се откаже от работата си. След като се възстановява напълно, записва английска филология в Университета в Албърта и придобива магистърска степен. Жени се за дългогодишната си приятелка Дженифър и прекарва девет години с нея и любимата си котка Рокси в дома им в Едмънтън. След примамливото предложение от „Байоуер“ двамата се местят в Остин, Тексас, САЩ.
За книгата
Човечеството открива процъфтяващо галактическо общество, разпиляно из стотици слънчеви системи. Командир Шепърд изиграва основна роля за победата над Сарен и гетите. Но за да оцелеят на междузвездната политическа арена, хората трябва да се приспособят и да еволюират. Човечеството се нуждае от проекта „Възход“.
Начело на програмата, предназначена да помогне на децата с биотични способности да развият потенциала си, е Кали Сандърс. Използвайки единствено силата на ума си, биотиците умеят да вдигат и хвърлят предмети и да ги пръсват на парчета.
Най-многообещаващата ученичка на проекта е дванадесетгодишната Джилиън, дъщеря на адмирал Пол Грейсън. Тя притежава необикновена дарба, но страда от лека форма на аутизъм.
Кали не подозира, че момичето е жертва на престъпната групировка „Цербер“, ръководена от Илюзорния човек. Тайната организация провежда нелегални опити, за да използва биотиката като могъщо оръжие в борбата за надмощие над извънземните раси.
Джилиън трябва да изиграе своята роля и да се превърне в героиня на човешката раса. За да спаси момичето, Кали се изправя срещу безмилостни врагове в най-далечните кътчета на галактиката. Но дали би могла да спаси една дъщеря от собствения й баща?