Още с появата си, сочен за един от най- добрите филми по комикс, правени някога и получил на 91% критическо одобрение, както и любовта на феновете по целия свят, големия въпрос за „Х-мен: Дни на отминалото бъдеще“ е как да гледаме филма? На 2D? На 3D? Ние сме тук, за да ви посъветваме. Очаквайте нашата рецензия за филма СКОРО, тук акцентираме върху техническите параметри на 3D- то на филма и това, ако можете да избирате дали да гледате филма на 3D или да си спестите някой и друг лев и да го гледате в обикновена, двуизмерна прожекция?
На хартия, филмът е изключителен магнит за едно качествено 3D. Героите са мутанти, които могат да летят, даместят обекти с мисълта си…. Всичко това е логически предшественик на един подобен филм, да бъде заснет в 3D.
Брайън Сингър обяви плановете си да заснеме филма в стереоскопично 3D около месец преди началото на снимките. Преди това, той е снимал заедно с Нютън Томас Сигъл в стереоскопично 3D „Джак, убиецът на великани“, „Х-мен“ и „Х-мен 2“. Което означава, че са един идеален тандем. За заснемането на филма са използвани Arri Alexa-M камери с Leica Primes и Fujinon Zooms. Жалко че това не личи в самия филм.
За всеобщо съжаление, въпреки множеството възможности и като изключим няколко снежинки и 1-2 варела, които сякаш се понесоха из залата, в този натъпкан с екшън и визуални ефекти филм, почти напълно отсъстваше така желаният и търсен „Ефект отвъд екрана“ на 3D-то. Освен това, филмът се развива в сенчести, мъгливи места, което напълно го лишава от възможността да придаде каквато и да било дълбочина на образите и локациите. Да сцената с Quicksilver и зрелищното му бягство от затвора, както и финалната сцена на филма разгръщат възможностите на 3-D то да се развихри в този аспект, но общото впечатление е, че на режисьора не му е пукало особено за това.
Като цяло, екшън сцените са заснета на светло и са достатъчно ярки, за да не се губят детайли от тях. Но преминавайки в бъдещето, сцените стават някакак мъгливи, по-мрачни и добавяйки към товатъмните 3 D очила и мрачния салон… нещата стават далеч по- неприветливи.
Изненадващо е да научиш, че този филм е ЗАСНЕТ в 3D. Работата на оператора, често се синтезира в разфокусирани бекграунд елементи и изпъкващ на преден план герой. Което в 2D може и да изглежда добре, но в 3D, кара окото на зрителя постоянно да мига и да се опита да намери елемента, в който оператора иска то да се фокусира. Това води до изненадващо главоболие след прожекцията.
ТОЧКИ:
Вписва ли се? – 5/5
Плануване и усилия- 5/5
Ефект ‘Отвъд екрана’- 2/5
Дълбочина на образите- 3/5
Яркост- 3/5
Здраве- 1/5
Общо: 19 от 30 възможни точки
[merlic_poll id=“52665″]