Премиера в България: 13.07.2018г.
Световна премиера: 13.07.2018г.
Жанр: Анимация, Комедия, Семеен
Продължителност: 97 минути
Формат: 2D/3D/4DX
Сценарист: Генди Тартаковски, Майкъл Маккълърс
Режисьор: Генди Тартаковски
В ролите: Адам Сандлър, Селена Гомес, Анди Самбърг, Генди Тартаковски
Разпространител: Александра филмс / Columbia Pictures
Денис, внукът на Дракула вече е пораснал вампир и нещата за Хотел Трансилвания не могат да бъдат по-добри. Докато един ден, алчен милиардер не решава, че ще събори хотела, за да построи свои собствен курорт на негово място. Цялото семейство на Дракула ще трябва да направи всичко по силите си, това да не се случи.
Присъединете се към любимото чудовищно семейство в Хотел Трансилвания 3: Чудовищна ваканция на Sony Pictures Animation. Всички членове на семейството отиват на ваканция с луксозен кораб, така че Дракула да може да си почине през лятото, а да осигури почивка и на другите от хотела. Пътуването по море се отразява прекрасно на компанията на Дракула и чудовищата се отдават на множество забавления по време на плаването, от чудовищен волейбол до екзотични екскурзии и събиране на лунен тен. Но мечтаната ваканция се превръща в кошмар, след като Мейвис разбира, че Дракула се влюбва в обвития в мистерия капитан на кораба Ерика. Тя крие опасна тайна, която може да унищожи всички чудовища.
Sony Pictures Animation представя Хотел Трансилвания 3: Чудовищна ваканция. Озвучен на български с гласовете на Георги Спасов, Александра Сърчаджиева, Петър Калчев, Елен Колева, Илиян Марков, Николай Урумов, Константин Сливнишки, Здравко Димитров, Георги Стоянов, Албена Михова, Васил Димитров, Калина Асенова и Атанас Сребрев. Режисьор Генди Тартаковски. Продуцент Мишел Мърдока. Сценаристи Генди Тартаковски и Майкъл МакКълърс. Композитор Марк Мотърсбах. Визуализация и анимация Sony Pictures Imageworks Inc.
ЗА ФИЛМА
За Генди Тартаковски, съсценарист и режисьор на Хотел Трансилвания 3: Чудовищна ваканция, не е било лесно да вземе решение отново да се завърне към героите от „Хотел Трансилвания“. Най-просто казано, трябвало да има основание, за да се заеме да направи ново, вече морско продължение. „Обичам всички герои, но ако щяхме да създадем трети филм, трябваше да ги отведем на място, където досега не са били, и физически, и емоционално“, казва Тартаковски. „Точно това се случва в този филм. Не само, че компанията на Дракула е извън хотела и посещава забавни екзотични локации като част от една чудовищна ваканция, но ние преобръщаме с главата надолу отношенията между Дракула и Мейвис. Вместо Дракула да се изживява като прекалено загрижен родител, след като дъщеря му се влюби и вече има дете, сега Мейвис е силно обезпокоена за баща си. Или може би тя не само е прекалено загрижена – може би той наистина е в опасност“.
Тартаковски казва, че се вдъхновява за новата лента от свои собствени преживявания. „След като завърших втория филм, имах нужда от ваканция и моите роднини ме изненадаха със семейно пътуване по море“, отбелязва той. „Сигурен съм, че всеки обича своите роднини, точно колкото мен, но заради пътуването трябваше да бъдем заедно на едно място в продължение на седмица. Това ме вдъхнови да се замисля какво би се случило, ако Дракула и компания са в подобна ситуация?“
Продуцентът Мишел Мърдока, която работи с Тартаковски по трите филма от поредицата, харесва идеята. „Това беше възможност да избягаме от хотела и да се впуснем в едно различно семейно приключение“, споделя тя.
„Мисля, че филмите за Хотел Трансилвания се харесват на всички членове на семейството, защото са посветени на едно семейство“, казва Тартаковски. „Разбира се, всяко семейство е различно, но всъщност всички си приличат. Затова филмите имат успех по целия свят“.
Все пак всички знаят, че да си на ваканция със семейството си може да бъде странно преживяване. Всеки обича семейството си и иска да е заедно с него… Но като деца, родителите ни постоянно ни засрамват. От друга страна много често децата така изтощават родителите си, че те имат нужда от ваканция, за да си починат от ваканцията. А както всички знаем, чудовищата не са по-различни от самите нас. „Забавно е колко си приличаме“, казва Мишел Мърдока, която точно като Тартаковски се завръща за третия си филм от поредицата „Хотел Трансилвания“. „Знаем, че Дракула, Франк, върколаците Уейн и Уанда, както и Невидимия човек Грифин са имали своите героични моменти и своите слабости и просто се опитват да се държат по възможно най-добрия начин, което не винаги се възприема добре от останалите. Изводът е ясен – независимо дали сме хора или чудовища, със зелена кожа или въобще без кожа, нашето семейство не се е сблъсквало с по-голяма заплаха от тази в лицето на Ерика“.
Все пак Ерика не е просто красива, умна и готова за приключения като капитан на кораба. Тя може да разбие сърцето на Дракула (ако вампирите въобще имат сърца) и да промени завинаги историята на неговото семейство. Освен това тя крие тайна, заради която това пътуване може да има фатален край. Оказва се, че Ерика е потомък на легендарния ловец на вампири Ейбрахам Ван Хелсинг, а идеята на това пътешествие е да залови Дракула и неговата компания. Това е капан. Майсторска заблуда. Майсторска екскурзионна заблуда.
„Планът на Ерика е да се добере до всички чудовища на борда и да ги унищожи до крак, но тя е нетърпелива – иска да убие Дракула моментално“, обяснява Тартаковски. Междувременно самият Дракула се превръща в лесна плячка, след като се увлича по нея. Той се влюбва до уши от първи поглед или до зъби като едно истинско чудовище. Дракула се качва на борда, вижда Ерика и е прострелян смъртоносно в сърцето. И той постоянно се опитва да я накара да се влюби в него, докато тя се старае да намери начин да го убие“.
Към Ерика се присъединява и нейният прочут прадядо – Ейбрахам Ван Хелсинг. „Мисля, че и двамата са готови да се впуснат в лова на чудовища“, отбелязва Мърдока. „Ерика вярва в съдбата си и смята, че именно такава роля й приляга най-добре. Но в това има и нещо забавно – никога не знаем какво ни е отредила съдбата“.
Тартаковски отбелязва, че обстановката открива много нови възможности пред героите. „Има повече визуален хумор и всичко е по-забавно в сравнение с предишните два филма“, казва той. „Това не е просто пътуване, това е истинско приключение. Те ще открият нови екзотични места, сред които е изгубения град Атлантида. Но налице е реална опасност, тъй като те се усъмняват дали Ерика като капитан на кораба, не ги води към своя капан“.
Визуалният хумор, който е запазена марка за Тартаковски, може би най-добре се изразява чрез „ударния“ стил на анимация, както той го нарича, характерен за предишните два филма. Тартаковски насърчава аниматорите да създадат преувеличени версии на героите, със закачки и забавни изражения. Героите са пластични, показвайки емоции от пакости, типични за анимациите, до чувства, характерни за истинските хора. „Филмите от поредицата „Хотел Трансилвания“ предоставят възможност на аниматорите да се опитат да разсъждават за кратко като Генди“, казва Мърдока. „Един компютър не може да прави нещата така, както си ги представя Генди, но мисля, че нашите аниматори харесаха предизвикателството да правят нещо различно и да успеят да представят богата гама от изражения, в името на повече емоции и повече забавление за зрителите“.
Повече забавления – с малките чудовища Гремлини, които управляват смахната авиокомпания… или с Бермудския триъгълник, който наистина е триъгълник, поглъщащ самолети и кораби… или събирането на тен на лунна светлина (все пак чудовищата не могат да се пекат на слънце), вулкан под водата, гмуркане на дълбокото, сърфинг с делфини… да си признаем: чудовищата може да са като нас, но техните ваканции са доста по-различни (и много по-яки).
И всичко това без да броим крайната дестинация на чудовищната ваканция: изгубения град Атлантида. „Това е нашата версия на Вегас“, отбелязва Мърдока. „От дълбините на океана се появява гигантски страховит кракен и точно, когато си мислите, че това е краят, той се впуска в лудешка песен в стила на Синатра, изпълнена на Джо Джонас“.
ОПИСАНИЕ НА ГЕРОИТЕ
ДРАКУЛА (Георги Спасов)
Животът на Дракула изглежда перфектен. Той е заобиколен от семейството си и хотелът никога не е бил толкова препълнен. Единственото, от което се нуждае, е почивка! Той няма търпение да прекара повече време с Мейвис, Денис и останалата част от семейството си в първата в света чудовищна ваканция. Но всъщност Дракула не може да предположи, че това пътуване е всъщност добре скроен капан за унищожаването на всички познати чудовища! Дали той ще успее да надуши заговора или ще се заплесне по своята нова любов в открито море?
„Дракула не иска да си разваля спокойствието“, казва Мърдока. „Той е зает да управлява хотела, бизнесът процъфтява, а и цялата му фамилия работи тук. Но все пак му липсва нещо. Всички гости идват по двойки и той започва да се чувства самотен“.
Така че когато Мейвис го изненадва със семейна почивка, Дракула тотално се преобразява. „Последното нещо, което той очаква, е да се влюби до уши“, отбелязва Тартаковски. „И като всички нас, когато се влюби, той е тотално заслепен. Той не може да осъзнае, че Ерика може да унищожи всички чудовища“.
МЕЙВИС (Елен Колева)
Винаги спокойна и оптимистично настроена, Майвис може да прави всичко. Тя се справя с лекота с всичките си отговорности – асистент мениджър на хотел Трансилвания, съпруга, майка, дъщеря. Има ли нещо, което да й липсва? Повече време за своето семейство. Пътуването по море е точно това, от което тя се нуждае! Тя няма търпение да се събере с всички от компанията на Дракула и да прекара повече време с Джони, Денис и, разбира се, със своя баща – самият Дракула.
ДЖОНИ (Илиян Марков)
Джони, който е единственият човек в компанията, винаги е в настроение, но се подготвя за чудовищния музикален фестивал, който ще се развихря всяка нощ по време на пътуването. Той не може да предположи, че съдбата на всички чудовища зависи от неговите умения на DJ от средата на 90-те.
„Джони може да не се чувства много като възрастен“, казва Тартаковски, „но прекрасно разбира всичко. Той винаги се забавлява и винаги кара останалите да са настроени оптимистично и да гледат позитивно на нещата от живота“.
ФРАНКЕНЩАЙН (Николай Урумов)
Най-добрият приятел на Дракула – Франк носи здрава глава на раменете си, поне през повечето време. Той би искал да даде добър съвет на Дракула как да се подготви за любовна среща, но самият той никога не е имал такава. Той и съпругата му Юнис са създадени един за друг – в буквален смисъл.
„Франк е любящият чичо в семейството“, отбелязва Тартаковски. „Той винаги е щастлив да помогне. Понякога той може да е гласът на здравия разум, но в каквато и лудост да се замеси Дракула, Франк винаги ще му се притече на помощ“.
УЕЙН (Здравко Димитров)
Върколакът Уейн и неговата съпруга Уанда тъкмо са се сдобили с ново котило вълчета и са потънали до шиите в топки козина. Когато двойката разбира, че на борда на кораба има детски клуб, Уейн завива от радост и двамата решават да си наваксат изминалото десетилетие в една нощ специално само за тях.
„Уейн и Уанда имат прекалено много потомци, в сравнение с преди, и съответно никак не им е лесно“, казва Мърдока. „Той се занимава по цял ден с новородените и последното, което би искал, е да се озове на кораб, където вълчетата да са постоянно около него. Но тогава Уейн чува за първи път двете най-прекрасни думи на света: детски клуб. Това променя целия му живот“.
ЮНИС (Албена Михова)
Юнис, любимата съпруга на Франк, е критична, безцеремонна и постоянно прави физиономии, но все пак обича своя съпруг. Винаги може да разберете какво мисли, а освен това винаги е страшно нагласена.
ЕРИКА (Александра Сърчаджиева)
Ерика е капитан на кораба. Тя е умна, готова за приключения, но крие тайна, която заплашва да изпрати това пътуване извън желаната посока. Тя управлява този „хотел във водата“ и няма да й мигне окото да откъсне главата на Дракула.
Ерика е очарователна и има прекрасна прическа. Но всъщност тя се казва Ерика Ван Хелсинг и е част от фамилията, която от поколения преследва Дракула, но така и не успява да го убие. Сега амбициозната дама е решила да направи това, което други от нейната фамилия не са успели в продължение на толкова много години.
ВАН ХЕЛСИНГ (Петър Калчев)
Ейбрахам Ван Хелсинг – професор, изобретател и ловец на чудовища – е вечният противник на Дракула. Унижен от Дракула преди доста време, той се заклева да си отмъсти, дори за това да са му необходими сто години. За щастие той е открил тайната на безсмъртието – парите!
Ван Хелсинг е най-прочутият ловец на чудовища за всички времена. Но в този филм е представена забавната му страна. Виждаме го като млад, когато той е изпълнен с енергия ловец на чудовища, и по-късно, когато вече не е и двете. Сега вече той е стар, но гневът не му дава мира.
ВЛАД (Васил Димитров)
Най-древният от вампирите от старата школа излиза от пещерата си и изоставя своята пелерина, за да се покаже пременен с бански костюм и омазан със слънцезащитен крем! Бащата на Дракула може да идва от древността, но е неотразим с банските гащета!
„Влад се чувства много добре“, казва Мърдока. „Чувства се прекрасно по плувки и въобще не му пука как изглежда“.
ДЕНИС (Константин Сливнишки)
Денис, 5-годишният син на Мейвис и Джони, има нов домашен любимец, който обожава – кученце с размерите на истински слон, наречено Тинкълс. Денис не може да изостави пакостливото кученце и затова тайно качва Тинкълс на кораба и го замаскира като един от пасажерите! Колко ли дълго ще успее Денис да опази тайната си?
УИНИ (Калина Асенова)
Тя е една от многобройните вълчета на Уейн и Уанда. Уини е неукротима, буйна и винаги готова за поредната пакост. Не е тайна, че тя си пада по Денис.
ЗА ПРОДУКЦИЯТА
Хотел Трансилвания 3 е огромна крачка напред, за чудовищата и за аниматорите, и е най-голямото приключение досега. „Като мащаби и размах този филм е по-голям от предишните два“, казва Тартаковски. „Имаме различни нови локации. Виждаме Бермудския триъгълник, изгубения град Атлантида, както и един подводен вулкан – това са невероятни места, които са част от почивката на чудовищата. Получава се един комедиен спектакъл“.
Разбира се, не всичко е различно. „Толкова е интересно да видим най-после какво се случва извън хотела, но понеже действието се развива на кораб, който е като хотел във водата, можехме отново да прибегнем до шегите от хотела“, смее се Тартаковски.
Естествено, третият филм от поредицата продължава ударния анимационен стил, който е запазена марка за Тартаковски и е водещ в първите два филма. „Анимационният стил на Генди нарушава законите на физиката“, казва специалистът по визуални ефекти Майкъл Форд.
Всичко започва със сторибордове. Докато при другите филми се наема художник, който сам рисува сторибордовете, макар и в груб вариант, Тартаковски прави това почти изцяло сам, с художник, който дорисува скиците. „Работил съм с много режисьори, но няма друг като Генди“, казва художникът на продукцията Скот Уилис. „Той е измислил целия филм и знае какво да направи, за да се получи по този начин. Може да разгледате всяка скица от сториборда и така разбирате какво иска той. Това е защото Генди има опит в телевизията, където сторибордовете се изпращат, за да бъдат анимирани отделно и всичко следва строг план. Той прави същото с филмите си – сторибордовете се използват за образец. Всичко е много ясно и той знае какво прави“.
Тартаковски е и автор на сценария, за първи път във филм от поредицата, заедно с Майкъл МакКълърс. „Много от идеите на Генди са в основата на лентата“, казва анимационният супервайзър Алън Хоуикнс. „В предишните два филма винаги се опитвахме да натъкмим магията на Генди в сценария с много диалози. В този филм диалозите са по-малко, за сметка на различните визуални хрумвания. Има много нестандартни локации, които издигат визията на съвсем друго ниво – като подводния вулкан или множеството други препятствия, които героите трябва да преодолеят“.