Премиера в България: 30.11.2012г.
Световна премиера: 29.07.2012г.
Жанр: Комедия, Екшън
Продължителност: 105 минути
Формат: 2D
Сценарист: Алън Лоуб, Кевин Джеймс
Режисьор: Франк Корачи
В ролите: Кевин Джеймс, Салма Хайек, Хенри Уинклър, Джо Рогън, Реджи Ли
Разпространител: Александра филмс / Columbia Pictures
Комедията Тежка категория разказва за 42-годишния учител по биология Скот Вос (Кевин Джеймс), който е бивш състезател по борба от колежа. Когато съкращения на щата заплашват да отменят заниманията по музика и да уволнят любимия на учениците преподавател (Хенри Уинклър), Скот решава да събера необходимите средства като участник в състезания по смесени бойни изкуства. Всички около него решават, че е луд – най-вече чаровната медицинска сестра Бела (Салма Хайек). С течение на времето Скот става все по-отдаден на новото си занимание и постепенно се превръща в сензация, която сплотява цялото училище.
[tabs title=““ active=0 event=“click“]
[tab title=“Трейлъри“][/tab]
[tab title=“Галерия“]
[/tab]
[tab title=“Новини“]
Новини за филма ТУК [/tab]
[tab title=“Още за филма“]
В комедията Тежка категория, бившият борец от колежа Скот Вос (Кевин Джеймс) е 42-годишен учител по биология в западнала гимназия. Когато съкращения на щата заплашват да премахнат часовете на музика и да уволнят преподавателя (Хенри Уинклър), Скот решава да събере необходимите средства като участва в ММА боеве. Всички го смятат за луд – най-вече училищната медицинска сестра Бела (Салма Хайек), но с течение на времето Скот става все по-отдаден на каузата в името на учениците и се превръща в сензация, която сплотява цялото училище.
Columbia Pictures представя една продукция на Hey Eddie / Broken Road/ Happy Madison, филм на Франк Корачи, Тежка категория. С участието на Кевин Джеймс, Салма Хайек и Хенри Уинклър. Режисьор Франк Корачи, сценаристи Алън Лоуб и Кевин Джеймс. Продуценти на филма са Тод Гарнър и Кевин Джеймс, изпълнителни продуценти Адам Сандлър, Джак Джарапуто, Джеф Зюсман и Марти П. Юинг. Копродуценти са Ейми Кийн и Рок Рубен. Оператор е Фил Мею, BSC. Художник е Пери Анделин Блейк, монтаж Скот Хил, костюми Хоуп Ханафин. Музиката е дело на Рупърт Грегсън-Уилямс.
ЗА ФИЛМА
„Тежка категория разказва е историята на човек, загубил вдъхновението си за работа, и как съумява да преоткрие себе си като учител, – казва Кевин Джеймс, който е съсценарист, продуцент и изпълнява главната роля в тази нова комедия. – Чрез него и останалите хора около него се вдъхновяват. Той е обикновен човек, който получава шанс да излезе от коловоза на живота и да постигне нещо повече.“
„Тъй като това е комедия с участието на Кевин Джеймс, Тежка категория, разбира се, е пълен с невероятно забавни моменти. Благодарение на бойните сцени предлага голяма доза екшън, и не на последно място самата история е много човешка и трогателна,” – добавя режисьорът на филма Франк Корачи.
Джеймс пресъздава образа на Скот Вос, гимназиален учител по биология, който излиза на ММА ринга, за да спаси часовете по музика в неговото училище. „Той не се бие за себе си, а прави това за децата и за другите учители,” – казва продуцентът Тод Гарнър.
Скот участва в свободните боеве заради сърцето и душата на всяко училище – часовете по музика, водени от Марти Стриб (в ролята Хенри Уинклър). Тази програмата е жертва на предвидените съкращения в училището заради икономически затрудения, но за Скот това е несправедливо и неприемливо. Той се изправя и заявява, че ще намери пари, за да спаси програмата – макар необходимата сума да е астрономическа за една учителска заплата. „Скот решава, че ще се бие заради тези деца и ще спаси музикалните часове, макар да става дума за 48 000 долара,” – казва Джеймс.
Когато разкрива своя план за събиране на средства: да излезе на ринга като участник в свободните боеве и да дари паричната награда, за да спаси програмата, логично е хората около него да решат, че е луд.
Но защо именно смесени бойни изкуства? „Винаги съм си падал по тях, – разкрива Джеймс. – Това е спорт, който комбинира различни техники – бокс, кикбокс, карате, джудо, жиу-жицу, борба и така нататък. Свободният бой в момента е сред най-популярните спортове в света. Станах фен през 1993 г., когато се състезаваше Бас Рутън и оттогава следя всяко събитие, когато имам възможност. Имах шанса да се срещна с много бойци – те са не само невероятни състезатели, но и страхотни хора, имат семейства, и понякога не очакваш такъв човек да може да излезе на ринга и да се бие”.
„Скот черпи вдъхновение от страстта на другите към музиката – особено на Марти и една от неговите ученици, Малия. Той иска да направи нещо, защото вижда, колко е важна музиката за тях, – казва изпълнителният продуцент Джеф Съсман. – Затова Скот продължава, макар предизвикателствата стават все по-големи и по-големи и той все повече се отдава на каузата. Децата се нуждаят от него и той ще се бори за тях по последно.“
Както Гарнър отбелязва, това е пътуване, което носи неочаквани награди. „Идеята на Скот да се състезава в името на нещо по-голямо му дава възможност да преразгледа живота си. През годините той е станал малко апатичен към работата си, но участието му в борбата за пари, които ще помогнат да спаси музикална програма, му дава енергия и нов тласък в живота“.
„Скот Вос предприема дълго, трудно и на места комично пътуване от класната стая до осмоъгълния ринг. – казва Корачи. – Той започва да тренира и буквално е сринат, когато в първия си двубой пада в нокаут след само две секунди. Но това не го спира. Тежка категория е история за силата на духа, възнаграждението от усилената работа и как човек никога не трябва да се предава. Напредвайки стъпка по стъпка, на финала Скот се добира до Ultimate Fighting Championship (UFC), а това е едновременно реалистично и вдъхновяващо“.
А как може Кевин Джеймс да се впише в образа на ММА боец? „Причината, поради която исках да направя този филм е, че обичам спорта, – споделя Джеймс. – Обичам спортистите, страхотно е, че се бият и когато всичко свърши, могат да се прегърнат, да бъдат приятели и заедно да отидат да изпият по бира. Мисля, че нашата история е именно за това, тя показва как един обикновен човек може да се впише в този свят. Всичко това ме вдъхнови да вляза във форма, така че героят ми да бъде правдоподобен. Е, може би не е напълно правдоподобен – все пак става дума за обикновен човек, оказал се в екстремна ситуация. Трябваше да мога да изляза и да се бия на ринга, но също така и да продължа да живея нормален живот и да се наслаждавам на хамбургерите например.
„Кевин е идеалният избор за тази роля, – казва Гарнър, за когото това е трети съвместен филм с актьора. – Не само той е велик комик, но има и невероятно физическо въздействие. Като спорт ММА е много прецизен в техническо отношение, тук не става дума просто за груба сила. Кевин се подготвя дълго време – първо тренира заради самия себе си и защото се забавляваше, а после и заради филма. Оказа се, че има талант. Той спортува 14 месеца – тренировки, следене на теглото, правилно хранене. Занимавал се е с борба в гимназията, така че бе дисциплиниран, защото този режим не бе никак лек“.
Кораци добавя: „С Кевин сме израснали в Лонг Айлънд и сме се състезавали като борци за гимназиите си. Кевин се впусна в ролята със същата маниакална отдаденост, като в онези години, когато трябваше да се свалят килограми и да е тренира денонощно. За щастие аз съм зад камерата, и можех да пропусна онази част със следенето на теглото.“
КАСТИНГЪТ НА ФИЛМА
Актьорът Кевин Джеймс е в центъра на Тежка категория. „Скот Вос е човек, който е изгубил желанието си за преподаване, – разкрива Джеймс. – Той просто избутва работата си, ден след ден. Но чрез поредица от случки осъзнава, че самият той има нужда нещата да се подобрят. Всеки от нас се стреми към нещо по-добро“.
Скот се вдъхновява за промяна от свой колега, който работи със страст и отдаденост. „Това е Марти Стърб, учителят по музика (в ролята Хенри Уинклър), – казва той. – Когато го вижда колко е отдаден на това, което прави и че влага цялата си душа в преподаването, за Скот това действа като катализатор на промяната.“
За кастинга на филма създателите на филма събират около Джеймс много забавни актьори, които да разкрият сърцето на историята.
Салма Хайек е в ролята на Бела, медицинската сестра на училището. Когато на училищното събрание става ясни, че се налага да бъде закрита един от най- невероятните предмети – музиката, Бела се присъединява към плана на Скот. Тя се съгласява да му бъде медицинската сестра, която ще се грижи, ще го шие и бинтова след всяка битка на ринга.“
„Героя на Кевин кани Бела от години на среща, но тази жената е напълно недостижима за него.“ – казва Гарнър. „Героинята ми няма абсолютно никакъв интерес към Скот, защото смята, че е мързелив и му липсва страст, – обяснява Хайек. – Но на събранието той я изненадва и по-късно с действията си й доказва, че е твърдо решен да промени живота си.“
Гарнър продължава: „Салма е невероятно интелигентна и забавена, двамата с Кевин се познават от снимачната площадка на Дърти хлапета. Тя добави толкова много енергия към филма. Тази жена е истински огън, когато по време на двубоите стои до ринга и насърчава с викове героя на Кевин „.
„Щом Салма е на екрана, сцената не може да бъде обикновена. След като заснехме една от най-смешните „свади“ във филма – как Бела дава бойни указания на Скот – снимачната площадка бе пълна бъркотия, счупени лампи и всичко останало, – смее се Кораци. – Умна, забавна и силна, Бела е перфектното допълнение, което да предизвика промяна у героя на Кевин Скот“.
Хайек се забавлява много по време на снимките на филма – не само заради шанса да работи отново с Джеймс, но и заради възможността да научи няколко движения от шампиона в свободните боеве Баз Рутън. „Аз никога не съм била атлетична. Имам прилична координация и мога да се похваля с добри гени, но никога не съм се занимавала сериозно с упражнения. Баз беше много любезен с всеки от нас. Изпитвам дълбоко възхищение към бойните изкуства – заради дисциплината и всичко останало. Това определено е истинско изкуство.“
За ролята на Марти Стърб създателите на филма се доверяват на стар приятел. „Във филма Скот излиза на ринга не заради себе си – той го прави заради децата, училището и учителя по музика, – подчертава Кораци. – Затова всички бяхме единодушни, че персонажът, заради когото той прави тази жертва, трябва да спечели публиката още със първото си появяване на екрана. Този човек е Хенри Уинклър, който внесе толкова много сърце в ролята, всеки ден с него на сниманата площадка беше истинска благодат. Това е третият ми филм с Хенри, и всеки път е невероятен, определено знае как да играе комедия.“
С ролята си на учител по музика, Уинклър има възможността постави на изпитание уменията си. „Трябваше да ръководя оркестъра на гимназия Куинси в Масачузетс, където заснехме голяма част от филма, – разказва той. – Децата бяха наистина много отдадени по време на снимките Аз самият страшно обичам музиката и бях изключително щастлив да дирижирам прекрасната творба, написана специално за филма. В тази сцената децата свиреха с чисто нови инструменти, а след края на снимките продуцентът Тод Гарнър съобщи, че компанията ги дарява на училището. Това за мен бе най-силният момент, който ще запомня.“
Уинклър среща Джеймс за първи път на снимачната площадка на Щрак на Адам Сандлър. Няколко години по-късно заедно изнасят благодарствена реч от името на Сандлър по време на церемонията по награждаването му със звезда на Алеята на славата в Холивуд. Същия следобед Уинклър получава обаждане. „Здравей, Кевин е. Би ли искали да участваш в моя филм? „Оказа се, че двамата се разбираме чудесно, имаме прекрасна връзка и работата ни вървеше като по вода.“
Тежка категория разполага и с двама истински ММА треньори. Приятелят на Джеймс и дългогодишен треньор, Баз Рутън е в образа на Нико – човекът, който е в състояние да превърне един гимназиален учител по биология в ММА боец. Тази роля е написана специално за Рутън. „Ако се опитате да напишете този герой и да изберете друг актьор, който не познавате, няма да се получи нищо. Баз е единственият човек, който може да се справи, – казва Гарнър. – Той е невероятно забавен и притежава изключителна харизма, освен това, разбира се, е и легендарен боец, така че сцените, с негово участие са повече от достоверни.“
„Нико е сложен образ, – казва Рутън. – Той е симпатичен човек, който е пропуснал своя голем шанс, защото е малко луд. Получил е контузия от претоварване и това налага да прекрати кариерата си. Но този факт не му е попречил да се опитва винаги да вижда хубавите неща във всяка ситуация.“ Рутън се познава с Джеймс от много дълго време. „Пристигнах в Щатите преди 15 години, и три месеца по-късно Кевин се свърза с мен и ме попита дали мога да го обуча, – припомня си Рутън. – Той винаги е бил фен на смесените бойни изкуства и на UFC и Pancrase (организацията, за която аз се бия). Отидох на среща в дома му – по онова време той делеше тристаен апартамент с брат си. Сега нещата са по-различни, но като човек той не се е променил, все си е същия.“
Рутън смята, че неговият приятел Джеймс може и да е почерпил вдъхновение за образа на Нико от реалния живот. „Нико е бивш боец от Холандия – като мен, който се опитва и да започне нормален живот след активната спортна кариера, което направих и аз преди година. Беше ми приятно да прочета сценария и да открия тези прилики“.
Рутън се бие на ринга в продължение на шест години, от 1993 до 2000 г., когато контузиите взимат връх и той се оттегля. Шест години по-късно, той преодолява различни травми – тендинит, изхабяване на хрущялите на коленете, пукнато ребро, за да се завърне за един последен бой, който печели… с подкрепата на Кевин Джеймс в неговия ъгъла. „Аз непрестанно крещях инструкции към него: „Ритник! Ритник!“, – припомня си Джеймс. – По средата на борбата Баз спря и ме погледна многозначително. След което се замислих „Е, да, той знае какво прави. А аз на практика казвам на противника му какво би трябвало направи и вероятно не съм особено ефективен. Но така или иначе Баз спечели.“
Във филма треньор на Скот е Марк ДелаГрот, който играе себе си. ДелаГрот е бивш кикбоксьор и настоящ собственик на Sityodtong Muay Thai академия, където като MMA треньор е помогнал за старта на кариерата на няколко успели бойци. „Дадоха ми ролята на Марк ДелаГрот, защото са смятали, че няма начин да я объркам, – казва актьорът дебютант. – Искаха да се обличам като себе си, да действам и да говоря като себе си, докато тренирах Кевин. Това беше голямо удобство за мен“.
ДелаГрот е запленен от новото си амплоа. „От дълго време обучавам бойци и като всяко нещо с течение на годините човек губи страстта, емоцията остарява, и започваш да търсиш нещо, което да ти даде нов тласък, – казва той. – Исках да се занимавам с нещо по-различно, и ето че изкочи тази възможност. Участието ми даде увереност, че ако реша да преследвам актьорска кариера, мога да се справя“.
„Имахме голям късмет Баз Рутън и Марк ДелаГрот да участват в нашия филм, – казва Кораци. – Тези момчета са живели в света на MMA и са постигнали величие. Те са идеални примери на това, което е MMA. Освен това е допълнителен бонус да знаеш, че някои от най-силните бойци на планетата ти пазят гърба.“
Към актьорския състав се присъединява и Чарис, изгряваща музикална звезда, която е в ролята на ученичката Майла. Певицата е истинска онлайн сензация, чиито видеоклипове са гледани от милиони по целия свят. „Когато Чарис се яви на в прослушването, й дадохме да пее непозната за нея песен, – разказва Корац. – Тя я изслуша и след това я изпя акапелно. Бе безпогрешна. Очите на всички присъстващи се насълзиха.“
Чарис разказва: „Бях се подготвила да изпея друга песен на прослушването, но те ме изненадаха с тяхно предложение. Спомням си, че си тръгнах с неприятното усещане, че съм сбъркала, а толкова силно исках ролята. Но явно съм се справила добре, защото няколко часа по-късно ми се обадиха, че съм избрана!“
ЗА ДИЗАЙНА НА ПРОДУКЦИЯТА
Филмът събира Кораци за петото му съвместно сътрудничество с художника на продукцията Пери Анделин Блейк. „Филмите, които с Пери сме правили досега са с много стилизирана визия, – казва Кораци. – Бяхме развълнувани, че този филм ни позволява да покажем по-твърд, реалистичен поглед“.
„Идеята, която Франк имаше за филма, бе да изглежда напълно реално, сякаш всичко се случва в момента. Искаше да прилича много повече на документална лента и настоя да работим с ръчна камера и реални локации“, – казва Блейк.
„Когато Скот се опитва да започне кариера като боец, той трябва да започне от най-ниското ниво на ММА, – казва Корачи. – Ние открихме, че тези момчета са готови да се бият на практика на всяко място, където открият публика, и направихме това част от историята. Скот се бие на селски панаир, където ринга се разпада; насред сватбено тържество; в стара корабостроителница, и това е част от забавлението на филма.“ Разбира се, всички тези места трябва да бъдат проучени и проектирани – задача, която се пада на Блейк.
„Отидохме в едно място, наречено Lombardo’s, където обикновено правят абитуриентски балове и сватбени тържества, но понякога има и ММА боеве, – обяснява Блейк. – Толкова е готино да се видят бойци, които започват от най-ниското ниво. Хората бяха много развълнувани – един от участниците беше там с многобройна група поддръжници, в кулоарите семейството и феновете му носеха тениски с името и училището му, и всички буквално превъртяха, когато се появи.“ Блейк се опитва да пресъздаде именно тази атмосфера във филма.
Когато хората от екипа на Белйк попадат на изоставена фабрика, която ще бъде мястото на първата битка на Скот, се оказва, че мястото е подходящо и за следващия двубой – „битка с подхлъзване“ в дъжда. „Локацията беше страхотно попадение – истински, работещ док до фабриката. – разказва той. – Ние само добавихме ринга и пейките. Имаше стар кран и различни машинарии, които издърпахме, за да има място хората да седнат; пуснахме и огромна лодка влекач във водата, така че наистина зрителят да има чувството, че е на кейовете на Бостън през нощта. „
Разбира се, за финалната битка Скот достига UFC, така че Блейк трябваше да направи голям декор. „Очевидно е, че не може да снимаме в MGM Grand Arena в продължение на две седмици, но Франк имаше ясна представа как бихме могли да я пресъздадем“, – разкрива Блейк.
„Трябваше да уловим усещането на истинско UFC събитие. Това изживяване го няма в нито един друг спорт в света, – казва Корачи. – За мен бе изключително важно публиката да чувства мащаба на арената, пулсиращата енергия, емоцията, когато участниците излизат на ринга.“
„Имахме кадри, които бяхме заснели в Лас Вегас – поток от хора, сгради, огромни табели. Имахме и други снимки от Прудентъл център в Ню Джърси – хората преминават през коридори, арената. А самата борба заснехме в по-малкия Цонгас център в Лоуъл, Масачузетс. – казва Блейк. – Франк бе реши да глоби сцената с помощта на визуални ефекти, от кадри с публика на реално събитие и с Кевин на ринга в Лоуъл.“
Има още едно ключово място във филма – училището, което е в центъра на действието. В крайна сметка, единствената причина Скот да се отдаде на кариера в осмоъгълния ринг е единствено, за да събере пари за училището. Блейк се заема със задачата да пресъздаде мястото, което се нуждае от помощта на главния герой. „Искахме да намерим гимназия, която хем да бъде истинска, хем в същото време да изглежда малко безнадеждно, – казва Корачи. – Открихме, че наскоро затвореният бивш кампус на гимназията Куинси е перфектният избор, защото там можехме да правим каквото си пожелаем. Обикновено изграждаме всички наши снимачни площадки от нищото, а сега много се забавлявах как просто се нанесохме и да започнахме снимки“.
Старата гимназия се вписва идеалано в представата на Корачи за общата визия на филма. „От началото действието се развива през зимата и обстановката е доста мрачна и в по-приглушени цветове. Но като Скот намира изход от ситуацията, идва пролетта и визията на филма става все по-пъстра. В края на филма героя се в най-оживеното и ярко място на Земята – Лас Вегас. Това е истинско визуално пътуване.“
Блейк иска да запази голяма част от училището както си е, но има едно ключово място, че той е проектирал изцяло: кабинета по музика. „Това е един от най-важните елементи, защото всичко, което героя на Кевин прави, е за да спаси часовете по музика в гимназията, – казва Блейк. – Тази стая я разположихме в залата на училището. Франк си представя стаята като стара бейзболна ръкавица, и аз веднага разбрах какво има предвид. Захабена, но с характер, удобна, мека, позната, интимна. Затова декорирахме стаята с много дървени мебели, а по стените натрупахме пластове история, сякаш двадесет поколения деца са преминали от тук. А в центъра е героят на Хенри Уинклър – това е неговият дом, където живее и работи, тук той се чувства изцяло във свои води.“
На финала на филма, катедрата по музика се преобразява благодарение на усилията на Скот. „Преправихме стаята, но внимавахме да запазим особеното усещане, което притежаваше. Освежихме старите стени с тъмночервени панели, които внесоха топлина, уют и колорит. Подновихме мебелите и всички музикални инструменти на децата, но запазихме бюрото на Хенри Уинклър непокътнато. Защото неговият герой със сигурност не би изхарчил никакви пари за ново бюро или нещо друго за себе си“, – обобщава Блейк.
ЗА ТРЕНИРОВКИТЕ
За да тренира за ролята си, Джеймс работи с редица истински ММА треньори, който го обучават на отделните дисциплини, които ще трябва да покаже на екрана. „Консултантът за боевете във филма, Райън Парсънс, изцяло организира обучението ми, – обяснява актьорът. – Хората, с които той избра да тренирам, бяха момчета като Дани Перес, който е професионален боксьор, Мел Манор, тайландски кикбоксьор и Джейсън Ламбърт, който дублира някои мои сцени във филма. Всички те работеха върху бойните сцени заедно с координатора на каскадите Гарет Уорън.“
„Приготовленията за филма бяха като истински подготвителен лагер за състезание, – казва Парсънс. – Кевин имаше за спаринг партньори световни шампиони по бокс и кикбокс, и нещата никак не бяха леки. Той се отнасяше толкова отговорно към задачите и с такава отдаденост влизаше в битка, сякаш действително щеше да участва в състезание по борбата.“
Джеймс споделя, че е научил няколко малки, но много важни трика по време на подготовката. „Дани Перес ми разкри много за движението на главата, – казва той. – Мел Менор ми помогна за движението на тялото. А след като приключихме подготовката, Марк ДелаГрот прие да изиграе ролята на мой треньор и във филма. Честно казано, имах усещането, че никой друг не може да се справи по-добре от него. Самият аз не бих могъл да се доверя на друг освен него.“
Моментът, в който актьорът се е почувствал най-горд е, когато по време на обучението нокаутира треньора Мел Менор. „Играхме спаринг в една зала за банкети в хотела. Бяхме на път и това беше единственото възможно място, където да тренираме, – разказва Джеймс. – Опитвахме прехвърляне през хълбок и аз без да искам се приземих с цялото си тяло върху Мел. Той е по-дребен от мен, и за миг изгуби съзнание. Някой ще каже, че е било инцидент, но аз твърдя, че си беше чист нокаут.“
ЗА БОЕВЕТЕ
„Още от самото начало – разказва координаторът на каскадите Гарет Уорън, – Джеймс и Корачи имаха представа за това, как искат да изглеждат бойните сцени във филма. Те бяха пределно ясни: искаха да са едновременно комични и реални. Кевин взе много дейно участие в хореографията – до голяма степен той е виновникът всичко да се получи толкова добре.“
Що се отнася на боевете пред камерата, Гарнър казва: „Кевин беше категоричен, че бойните сцени ще трябва да изглеждат възможно най-реалистични. Стремежът му бе зрителите да се почувстват сякаш са на мястото на публиката около ринга.“
„Нашата цел беше да покажем какво е да излезеш на ринга, -казва Корачи. – Всеки е виждал по телевизионните предавания как показват бойците през различни ъгли на камерите. Исках публиката да изпита какво е в действителност да прекрачиш осмоъгълния тепих. Гарет също се запали по тази идея и прикачихме камери върху телата на самите състезатели, за да получим кадри от самия бой в близък план. Имаше невероятни попадения. Според мен никой друг филма досега не е показвал MMA боевете по този начин – страховити и забавни.“
За да придаде усещането на истински битки, координаторът на каскадите Гарет Уорън се доверява на експертите. „Едно от най-важните неща, които направихме, бе привлечем помощта на истински ММА бойци, за да бъде всичко реалистично. – казва той. – Беше страхотно работим с Кевин и Франк, защото те знаеха точно какво искат за всяка битка – колко голяма, кратка или смешна да бъде.“
Създателите на филма придават реализъм на филма като си зададат въпроса Какво би бил вероятният резултат от всяка битка?. И дават за пример първия двубой: „Ние направихме тази невероятна битка, само за да получи Скот коляно в лицето. – казва Уорън. – Само едно движение и той пада на земята като чувал с картофи. Докато репетирахме, Кевин пада на земята по три или четири различни начина, както би се получило с човек, който го ритат в лицето. Изигра го напред като дъска, назад, настрани, снимахме сцената от горе и от страни… След всичко това, аз съм един от най-големите експерти в света относно последствията от удар с коляно в лицето.”
Персонажът на Джеймс участва в осем битки във филма. Във всяка една актьорът се изправя срещу истински ММА боец и всеки път създателите на филма се стремят да намерят уникално място за двубоя.
Битката, в която Скот печели първата си победа е срещу Хейл Мери и е по-скоро щастлива/p случайност, отколкото извоюван успех. „Той безразсъдно се нахвърля върху опонента си, – описва Уорън. – Навежда глава и удря юмрук, влагайки цялата си сила и се моли да уцели. В случая така и става и противника му се свлича. Тази идея е на Кевин, който е виждал такъв удар преди години в ММА двубой и оттогава си мечтае нещо подобно да му се случи. Затова и го вмъква в сценария.“
Все пак за да бъде реална една битка на екрана не е необходимо тя да бъде истинска, а само да изглежда така. „Един от най-важните неща по време на снимките бе да не би някой случайно да се нарани, – споделя Уорън. – Когато участвате в истински бой и ви ударят силно, вратът се напряга и главата се накланя от удара. Ние трябваше да създадем илюзията, че героите наистина се бият и изпитват физическа болка. Тук не става дума за актьорско майсторство, а по-скоро за физическа подготовка, движение на тялото и хореография. Смятам, че нещата се получиха истински и публиката ще усети атмосферата на ринга и ще се почувстват като зрители на истински MMA боеве.“
[/tab]
[tab title=“Рецензии“]
Скоро[/tab] [/tabs]