Всичко започва с чаша сутрешно кафе.
Кормак Мак Карти се намирал по средата на писането на два отделни романа, когато един ден се събужда с мисълта, че трябва да да си вземе почивка. Но не става дума за оттегляне от работа, а точно обратното.
Той решава да напише сценарий.
След като завършва първата версия, той я изпраща на Ник Уекслър, Стив Шварц и Пола Мае Шварц – които са продуценти на филма The Road по едноименния роман на Мак Карти. „Ние всички сме фенове на неговия стил на писане, и си помислихме, че СЪВЕТНИКЪТ е чиста проба Кормак: мощен, хипнотизиращ и обезпокоителен.“ – казва Уекслър.
Наистина СЪВЕТНИКЪТ носи същата енергия и динамика на разказа, с които се характеризират романите на Мак Карти. „Някои хора нарекоха този филм „Няма място за старите кучета на стероиди“, – споделя продуцентът Стив Шварц. – Мисля, че има известна доза истина в това. Тук присъстват всички класически теми на Кормак: идеята, е човечеството не е задължително добро… но хората винаги имат избор, и често ние взимаме погрешни решения. Изборът има последствия, и понякога ние живеем и умираме с тях. В този смисъл СЪВЕТНИКЪТ е дълбоко поучителна история.“
След като продуцентите научават, че легендарният режисьор Ридли Скот се интересуват от материала, те уреждат среща между Скот и автора/ сценарист. Мак Карти си спомня: „Ние си поприказва за сценария и си стиснахме ръцете Един ден пием кафе у дома, а няколко месеца по-късно сме в Испания [където е заснета основна част от СЪВЕТНИКЪТ] с над 200 души екип и актьори.“
Срещата между двамата творци изглежда почти съдбовна. Скот отдавна се възхищава от творбите Мак Карти – Blood Meridian,Тези прекрасни коне, Няма място за старите кучета и The Road– и го определя като най-великия американски романист. Скот има подобна реакция и към сценария на Мак Карти СЪВЕТНИКЪТ. „Звучеше като изключителен разказ или новела –истинска емоционална въртележка, – казва Скот. – В сценария имаше епични ситуации и герои, и чувството за неизбежност, че нещо ужасно ще им се случи – и нищо не може да се направи, за да се предотврати.“
Главните герои вървят неумолимо по пътя към катастрофата, заобиколени от характерния за Кормак Мак Карти черен хумор. „Мисля, че чувството за хумор е навсякъде, – казва Скот. – Героите са повредени стоки, те са привлекателни, но всеки е потопен в своята професия.“ И това води до неочаквано забавни моменти. Стив Шварц добавя: „Тези персонажи може да са единствено продукт на Кормак. И понеже варират според размера и цвета на своите недостатъци, винаги е интересно да се наблюдават.“
Продуцентката Пола Мае Шварц отбелязва, че „романите на Кормак са известни с колоритния диалог. Този негов талант е показан още по-силно във филма, където виждаме и чуваме героите да развиват историята напред чрез широка гама от емоции – .от неописуемо насилие до предизвикващ бурен смях хумор.“