Аурора е в плувен басейн, когато гравитацията отказва. „Това беше може би най-трудното нещо, което някога съм снимала“, казва звездата от Игрите на глада. „Прекарах много време в басейна, имах вода в носа ми, и въобще навсякъде. Получи се страхотно – когато видях CG кадри от начина, по който щеше да изглежда, бях много развълнувана. Никога не съм виждала нещо подобно на филм.“
Дори и с тези невероятно екшън сцени, създателите на филма никога не губят от поглед филма, който правят, споделя продуцентът Нийл Х. Мориц. „Опитахме се да поддържаме емоционалните моменти на този филм реални и земни, така че да не сме претоварени от приспособления, декори и космос, – казва той. – Въпреки, че очевидно те са важни аспекти от историята, все пак не са в сърцето на филма. В основата му е връзката между тези два героя.“
„Пасажери“ е епичен, и наистина притежава всичко необходимо за един филм, – казва Прат. – Приключение, романтика, трилър; напрегнат, но и емоционално ангажиращ. Има невероятния моменти на хумор и зрелище.“
Майкъл Шийн е актьорът, който вдъхва живот на Артър, но да изглежда достоверно като робот е задача на екипите по специални и визуални ефекти.
Екипът на SFX, водени от координатора по специални ефекти Даниел Съдик, проектира платформа-стол, за да придвижват Шийн зад бара. Актьорът ще коленичил на съоръжението, което е на релси и може да се плъзга напред-назад зад бара при всякаква скорост.
„Задвижваната от компютър платформа трябва да се движи плавно и бързо, – казва Съдик. – Записваме хода в синхрон и на скорост с камерата на компютъра, за да можем да го възпроизведем с точност толкова пъти, колкото е необходимо.“ Отнема осем седмици за екипа на Съдик да построят платформата, и още три седмици, за да я тестват, за да са сигурни, че всичко работи добре заедно.
Разбира се, ролята изисква Шийн да бъде готов да се движи с платформа, която ще се тръгва и спира внезапно, без да стягат или подготвят тялото му и без да показва дискомфорт в изражението на лицето. „Когато приех ролята, съвсем не знаех в какво се забърквам, – казва Шийн. – Това чудо се движеше със страшна скорост, но си имаше и хубава страна – направи изпълнението по-истинско.“
„Ролята изисква силен актьор, който да може да направи този изключително бърз ход.“ – казва Ерик Нордби, ръководител на визуалните ефекти за филма. Без тази физическа сила, казва Нордби, е било вероятно, актьорът да бъде заменен изцяло с CG. „За щастие Майкъл Шийн е истински професионалист. Той влезе в роля по невероятен начин – почти без усилие и прие предизвикателствата на платформата. Репетирахме веднъж, два пъти, може би три пъти, и той бе готов. Няма да забележите никакво полюшване на тялото му. Мортен искаше да изглежда сякаш гръбнака му беше неподвижен.“






