Номинираната за Оскар 2021 Мария Бакалова на червения килим

Голяма нощ на Холивуд отмина. Да започнем от най-важното! Мария Бакалова НЕ СПЕЧЕЛИ Оскар-а си. Но нека си признаем- не защото е българка, не защото бе нашето момиче, не защото сме ние- тя бе най-красивото, мило, нежно и грациозно същество на церемонията. В големия миг, обявяването на номинираните в нейната категория, когато Брад Пит и предрече бляскава кариера, от вълнение тя се плесна по челото и закри за миг лицето си с ръце. Толкова бе развълнувана. И толкова чисточовешка бе реакцията и. Изключителен тоалет, съвършения цвят, който да подчертае невинността и да покаже красотата на Мария от всяка гледна точка. Красива прическа и много естествен грим. Мария бе принцеса и преживя своята приказка. А Юн Ю Джун бе в ролята на злата вещица, отмъкнала стъклената и пантофка. Актрисата записа името си в историята на Оскарите, като първата корейска актриса, печелила някога актьорски Оскар.

Церемонията бе глъдка свеж въздух в може би най-трудната година в съвременната ни история. Не само на киното, филмите и творците, а на всички нас. Ужасна година.  И някак, всички ние залсужавахме глъдка красота и изящество, каквото Оскарите обикновено дават.

Номинирания за Оскар 2021г. Риз Ахмед в интервю от червения килим преди церемонията

Носителят на Оскар режисьор Стивън Содърбърг се зае с продуцирането на церемонията, която бе преместена в Union Station, различно място за първи път от 2002г. насам. И това може би бе първата стъпка в правилната посока. НЕЩО НОВО!!! Събитието винаги е предшествано от друго събитие, заживяло собствен живот в светските среди и превърнало се в не по-малко значимо от самото връчване на статуетките в залата. Червения килим. Това бе най-смелото решение, което сме виждали по време на тази тежка церемония. Той винаги е изглеждал по един и същи начин, винаги е бил тежък, блъскан с хора и медии и разпиляващ вниманието и фокуса на камерата. Сега имахме брилянтно решение, изпъстрено с цветя, цветове и много, много разчупена сценография. Истинска наслада за очите и сетивата декор, на който се разгърна дългоочакваното пристигане на знаменитостите. Всички бяха писмено посъветвани да дойдат официално облечени, което бе завоалриан начин да им се намекне, да не бъдат съвсем себе си. Въпреки това, имаше изключително смели решения и цветове.

Лаура Паузини в изпълнение на номинираната за Оскар 2021г. песен от „Life ahead“

Най-красивото решение бе изнасянето на номинираните за най-добра песен по време на червения килим. В момента в който съответния изпълнител даваше интервю, се пренасяхме към предваритлено заснето негово изпълнение на открита сцена на Оскарите. Брилянтно решение и изключително изпълнение. В съзнанието безапелационно се отпечата изпълнението на Лаура Паузини от „Life Ahead“ с незабравимата София Лорен. Операторското майстворство и тези кадри на последните слънчеви лъчи за деня прокрадващи се на фона на предстоящия залез, този Лос Анджелис в бекгранда, бяха истинска наслада за сетивата, на фона на изключителните изпълнение и песен.

Самата вътрешност на Union Station бе преобразена в доста интимна атмосфера, напомняща за някогашния, камерен вид, в който са раздавали статуетките. Изключително малкото пространство (сравнено с предходните мащаби на Dolby Theatre), етажираните маси с номинираните, красивите светлини по тях и малката, камерна сцена, създадоха усещането за изключително интимна атмосфера в момент, в който никой не вярваше, че това ще бъде възможно. Отново без водещ, отново нямаше нужда от такъв. Гласът зад кадър и презентиращите бяха напълно достатъчни за да запълнят екранното време между отделните категории. Цялата церемония вървеше достатъчно стегнато , без размотаване и излишни залитания. Решението на режисьора да разказва от къде са тръгнали всички номинирани, някак превърна знаменитостите в обикновени хора и припомни,че всеки може да стигне до тази зала, до тази церемония. Мечтите са възможни и с това свое решение, Оскарите се опитаха да го припомнят на своите зрители.

Клоуи Джао бе обявена за победител в категория „най-добър режисьор“ от миналогодишния победител Бонг Джон Хо и получи статуетката си на сцената на Оскарите в Union Station

Подредбата на основните категории бе много любопитна. Докато други години в началото на церемонията се е появявала „Поддържаща женска роля“, тази година се появи и „поддържаща мъжка роля“ и „оригинален сценарий“ и „режисура“ изключително рано. Най-голямата изненада дойде в края на вечерта. За първи път от началото на 70-те години на миналия век, церемонията НЕ ЗАВЪРШИ с обявяването на победителя в категорията „най-добър филм“. Като цяло, нямаше особени изненади сред победителите, освен „оригинален сценарий“ за Емералд Фенел, която бе едва 6-тата в историята на Оскарите жена, получавала номинация в тази категория. В „най-добра режисура“ Клоуи Жао се превърна втората жена в цялата история на Оскарите, спечелила тази статуетка. Първата е Катрин Бигълоу за „Войната е опиат“ от 2009г., когато измъква статуетката под носа на бившия си съпруг Джеймс Камерън и неговия „Аватар“.

Франсис макдормънд получава третия Оскар в кариерата си за „Земя на номади“ на сцената на Оскарите в Union Station

В категорията главна-женска роля, надпреварата бе най-оспорвана и съмненията коя от трите, Мълиган, Макдормънд и Дейвис, ще грабне статуетката, бяха до последно. С тази награда Франсис Макдормънд става третата актриса в историята, носителка на три статуетки Оскар. Предишните 2 са Ингрид Бергман и Мерил Стрийп. Пред Франсис стои само Катрин Хепбърн, с 4 статуетки.

В самият край на вечерта дойде и може би най-голямата изненада за някои. Сочения за тотален фаворит Чадуик Боузман в последната си роля НЕ получи статуетката. В изненадващ обрат Антъни Хопкинс, който отново не присъства на церемонията, бе отличен в категорията „главна мъжка роля“.

„In Memorian“ ни припомни колко много и колко силни имена от кино индустрията сме загубили през ужасяващата 2020г. Ако сте пропуснали момента, припомнете си го сега:

В края на вечерта стана ясно едно нещо обаче- тъмнокожа актриса и тъмнокож актьор много трудно може да спечели Оскар за главна роля.

Тазгодишната церемония бележи една промяна. Определено в правилната посока. Толкова цветни, различни и разнообразни Оскари не сме имали от много години. Дано запазим тенденцията. Дано това усещане се повтори. Дано Мария Бакалова се повтори. Дано последва първият български спечелен Оскар. Дано.

Ето и оригиналния списък с победелите в отделните категории.

Best Picture

  • „Nomadland“ — Winner
  • „The Father“
  • „Judas and the Black Messiah“
  • „Mank“
  • „Minari“
  • „Promising Young Woman“
  • „Sound of Metal“
  • „The Trial of the Chicago 7“

Best Director

  • Chloé Zhao, „Nomadland“ — Winner
  • Thomas Vinterberg, „Another Round“
  • David Fincher, „Mank“
  • Lee Isaac Chung, „Minari“
  • Emerald Fennell, „Promising Young Woman“

Actress in a Leading Role

  • Frances McDormand, „Nomadland“ — Winner
  • Viola Davis, „Ma Rainey’s Black Bottom“
  • Andra Day, „The United States vs. Billie Holiday“
  • Vanessa Kirby, „Pieces of a Woman“
  • Carey Mulligan, „Promising Young Woman“

Actor in a Leading Role

  • Anthony Hopkins, „The Father“ — Winner
  • Riz Ahmed, „Sound of Metal“
  • Chadwick Boseman, „Ma Rainey’s Black Bottom“
  • Gary Oldman, „Mank“
  • Steven Yeun, „Minari“

Actress in a Supporting Role

  • Yuh-jung Youn, „Minari“ — Winner
  • Maria Bakalova, „Borat Subsequent Moviefilm“
  • Glenn Close, „Hillbilly Elegy“
  • Olivia Colman, „The Father“
  • Amanda Seyfried, „Mank“

Actor in a Supporting Role

  • Daniel Kaluuya, „Judas and the Black Messiah“ — Winner
  • Sacha Baron Cohen, „The Trial of the Chicago 7“
  • Leslie Odom Jr., „One Night in Miami…“
  • Paul Raci, „Sound of Metal“
  • LaKeith Stanfield, „Judas and the Black Messiah“

Original Song

  • „Fight For You“ from „Judas and the Black Messiah“ — Winner
  • „Hear My Voice“ from „The Trial of the Chicago 7“
  • „Husavik“ from „Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga“
  • „lo Sì (Seen)“ from „The Life Ahead (La Vita Davanti a Se)“
  • „Speak Now“ from „One Night in Miami…“

Animated Feature Film

  • „Soul“ — Winner
  • „Onward“
  • „Over the Moon“
  • „A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon“
  • „Wolfwalkers“

Makeup and Hairstyling

  • „Ma Rainey’s Black Bottom“ — Winner
  • „Emma.“
  • „Hillbilly Elegy“
  • „Mank“
  • „Pinocchio“

Visual Effects

  • „Tenet“ — Winner
  • „Love and Monsters“
  • „The Midnight Sky“
  • „Mulan“
  • „The One and Only Ivan“

Cinematography

  • „Mank“ — Winner
  • „Judas and the Black Messiah“
  • „News of the World“
  • „Nomadland“
  • „The Trial of the Chicago 7“

Film Editing

  • „Sound of Metal“ — Winner
  • „The Father“
  • „Nomadland“
  • „Promising Young Woman“
  • „The Trial of the Chicago 7“

Production Design

  • „Mank“ — Winner
  • „The Father“
  • „Ma Rainey’s Black Bottom“
  • „News of the World“
  • „Tenet“

Sound

  • „Sound of Metal“ — Winner
  • „Greyhound“
  • „Mank“
  • „News of the World“
  • „Soul“

International Feature Film

  • Denmark, „Another Round“ — Winner
  • Hong Kong, „Better Days“
  • Romania, „Collective“
  • Tunisia, „The Man Who Sold His Skin“
  • Bosnia and Herzegovina, „Quo Vadis, Aida?“

Documentary Short Subject

  • „Colette“ — Winner
  • „A Concerto Is a Conversation“
  • „Do Not Split“
  • „Hunger Ward“
  • „A Love Song for Latasha“

Documentary Feature

  • „My Octopus Teacher“ — Winner
  • „Collective“
  • „Crip Camp“
  • „The Mole Agent“
  • „Time“

Live Action Short Film

  • „Two Distant Strangers“ — Winner
  • „Feeling Through“
  • „The Letter Room“
  • „The Present“
  • „White Eye“

Animated Short Film

  • „If Anything Happens I Love You“ — Winner
  • „Burrow“
  • „Genius Loci“
  • „Opera“
  • „Yes-People“

Original Screenplay

  • Emerald Fennell, „Promising Young Woman“ — Winner
  • Screenplay by Will Berson and Shaka King; story by Will Berson, Shaka King, Kenny Lucas and Keith Lucas, „Judas and the Black Messiah“
  • Lee Isaac Chung, „Minari“
  • Screenplay by Darius Marder and Abraham Marder; story by Darius Marder and Derek Cianfrance, „Sound of Metal“
  • Aaron Sorkin, „The Trial of the Chicago 7“

Adapted Screenplay

  • Christopher Hampton and Florian Zeller, „The Father“ — Winner
  • Screenplay by Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, Dan Swimer, Peter Baynham, Erica Rivinoja, Dan Mazer, Jena Friedman and Lee Kern; story by Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, Dan Swimer and Nina Pedrad, „Borat Subsequent Moviefilm“
  • Chloé Zhao, „Nomadland“
  • Kemp Powers, „One Night in Miami…“
  • Ramin Bahrani, „The White Tiger“

Original Score

  • „Soul“ — Winner
  • „Da 5 Bloods“
  • „Mank“
  • „Minari“
  • „News of the World“

Costume Design

  • „Ma Rainey’s Black Bottom“ — Winner
  • „Emma.“
  • „Mank“
  • „Mulan“
  • „Pinocchio“

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

22 − 17 =