„Този човек рискува живота си,за да оправи
счетоводните книжа на някои отнай-опасните хора на света. Наркокартели. Доставчици на оръжие. Перачи на пари. Наемни убийци…
Представете си тайните, които знае този човек.“
„Винаги е завладяващо, когато става думаза тайни. Когато си мислите за някого едно, а след това откривате, че той е нещо съвсем различно.“ – казва режисьорът Гавин О’Конър.
Със сигурност такъв е случаят с главния герой на новия му филм СЧЕТОВОДИТЕЛЯТ. На пръв погледКристианУлф изглежда типичния счетоводител с разпилени хартиени извлеченияи джобни протектори, предпазващи ризите му от мастилото. Въпреки това, обичайните му клиенти са сред най-влиятелните престъпници на света, а благото му поведение и донякъде безвреден външен вид противоречат на факта, че той може да бъде по-опасен, отколкото който и да е от тях.
Бен Афлек, който е в главната роля, отбелязва:„Историята разказва за двойствеността във всеки от нас. Лесно е да класифицирате човек като Крис, но разбираме, че той е способен на много повече, отколкото можем да си представим.“
Актьорът продължава с разкритията като споделя, че има и друга, неочакванастрана от образа на Кристиан, който умее да борави майсторски не само с цифри. „От една страна, той е ефективно обучен боец, а от другае гениален математик. Тези аспекти на неговата личност – в привидно противоречие -са много различно от всичко, което съм правил досега и бяха вълнуващо предизвикателство за мен.“
О’Конър е съгласен. „В центъра на филма е този завладяващ персонаж, които обичах и исках да изследвам. Как се е превърнал в този човек? Как е придобил тези умения? Как е станал смъртоносен боец? Историята бе изградена от преплетени пъзели, които внесоха висок коефициент на интелигентност и я направиха особено интригуваща.“
Първоначалната искра на историята започва с продуцента Марк Уилямс, който обяснява: „Бях чувал понятието „съдебен счетоводител“ и си помислих, че ми звучи като някакъв вид детектив. Но после започнах даизлизам извън рамката и покачих залозите – за кого работи той, разкрих и потенциалаза голяма доза екшън на висока предавка. И щом оформих общата рамка в главата си, представих сюжета на Бил Дубюк, който е писател, с когото съм работил и преди. Той се свърза с идеята и започна да изпълва сценария със съдържание.“
Дубюк потвърждава: „Концепцията за счетоводител-професия, която обикновено свързваме с нещо доста банално – който не се вписва в никакви шаблони и притежава необикновени способности, е нещо различно. Ако сте някоя от големите компания и смятате, че има пренасочване или присвояванена средства, имате екип от счетоводители, които могат да определят къде отиват парите. Но ако сте наркокартел или бос на мафията, не можете да направите това. Ще трябва да се обадите на някой, който може да навлезе в отчетните книги, да разберетенденциите в счетоводството ви и да каже: „Ето къде изтичат средства.“ И след това да се изниже. И докато си мислех какво би направило този човек специален, ми хрумна идеята, че би могъл да има поведение на аутист. Но да го използва в своя полза.“
О’Конър подчертава:„Научихме, че има различни поведения и че аутизмът не е само един вид; при всеки човек е индивидуално и се проявяват различни аспекти от поведенческия спектър. Кристиан е измислен образ и не се основава на никого в реалния живот. Неговата забележителна способност да обработва цифри е дарба, а неговите физически качества са продукт на изключителното му възпитание.“
Дубюк заобикаляКристиан с герои, които са също толкова многостранни:„Почти никой не е това, за което се представя в действителност.“
Продуцентът Линет Хауъл Тейлър казва: „Бил написа фантастиченсценарий. Никога досега не бях чела нещо подобно и открих, че историята е напълно непредвидима, което винаги е добър знак. Имашеизненадващи обрати, имаше няколко момента, в които задържах дъха си. И това в крайна сметка ме накара да искам да направя филма.“