„Лигата на справедливостта: Режисьорската версия на Зак Снайдер“ е тук и онези от вас, които все още не са я гледали имат два основни въпроса. Добър ли е (отговорът е тук) ? Колко различен е от оригиналната версия от 2017г.?

Тук освен два часа нови и невиждани до сега кадри имаме цели истории са различни, напълно нови герои а третото действие има епичен обрат, който не се е случвал в предходния филм.

Представяме ви 9 огромни разлики между версията от 2017г. и тази на режисьора Зак Снайдер.

В новия филм има много повече от Киборга и Светкавицата

Най-голямата изненада във версията на Зак Снайдер бе, колкото много всъщност от екранното време на Киборга (Рей Фишър) е била изрязана от оригиналния филм. Снайдер вече е казвал, че този герой е сърцето на филмът му. Той наистина е централна фигура в цялата история. Освен това е и емоционален фокус за зрителя- син, който е реконструиран от баща си. Той от своя страна обръща гръб на собственото си творение, за да търси прошка, когато вече е твърде късно. Сюжетната арка на Киборга дава емоционална дълбочина и много лична причина, поради която героя тръгва да търси Степънулф. Тези допълнителни сцени подобряват качеството на филма много.

Определено Киборг е центъра на историята. Той притежава последната, трета Mother Box, която Степънулф търси през по-голямата част от филма. Той се справя чудесно в укриването и. Когато в крайна сметка се опитва да раздели обединението, той вече има дори способността буквално да влезе в него. Мотивацията му в този ключов момент е някак много лична и обоснована.

Светкавицата на Езра Милър продължава да изпъква тук по всевъзможни начини. Точно, както Киборга, той получава своя мини история, в която спасява Айрис Уест от сигурна смърт. Към финала на Бари дори успява да отключи способност, която щеше да е отправна точка за самостоятелния му филм „Flashpoint“ (който все още се разработва, но вече изглежда много различно).

В новия филм имаме Darkseid! 

Основния злодей във версията на Зак Снайдер продължава да бъде Степънулф. Сега обаче той има господар на име Darkseid. Режисьорът винаги е възнамерявал филмът му да подготвя две продължения, в който Darkseid да бъде основния злодей. В края на филма пристигането му на Земята е неминуемо, след като Степънулф го информира, че е намерил Anti-Life уравнението. Това е нещо, което Darkseid търси от ужасно много време.

Дори Зевс участва във весията на Зак Снайдер! 

Като говорим за Anti-Life уравнението, помните ли голямата сцена от оригиналния филм, в която виждаме хора, народът на Атлантида и Амазонките да се обединяват срещу Степънулф още първия път, когато е опитал да нахлуе на Земята? Във версията на Зак Снайдер това вече е Darkseid. Тази сцена показва много повече тук. Съюзниците са далеч отвъд скромния екип от оригиналния филм, тук пристига дори Зевс. Да, гръцкия бог има поява редом до злия Арес от първия филм за „Жената чудо“. Виждаме дори жители от народа на Зеления фенер.

В тази версия Darkseid е победен и принуден да се оттегли. Битката е зловеща, епична и е трябвало да отекне в „Лигата на справедливостта 3“, където подобен съюз да я повтори срещу злодея, отново на Земята.

Много повече кръв! 

Във филма на Зак Снайдер има много,  ама много повече кръв. Без да се притеснява от цензура и боксофис, Снайдер успява да довърши своята версия за HBO MAX. Точно, както нецензурираната версия на „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта“, тук кръвта е много повече от оригиналния филм. Помните ли сцената, в която Жената чудо се бори с терористи в банка? В тази версия тя им разбива главите в стената и оставя кървави петна навсякъде. Дори когато в голямата битка с Darkseid злодея бива ранен, кръвта не спира да се лее щедро.

Степънулф преживява наистина трудни времена

(ляво) Оригиналния злодей от 2017г., (дясно) версията на злодея от 2021г.

Оригиналната версия на филма ни представи Степънулф, като безвреден и лесно забравим злодей. Компютърно генерираната му външност служеше за причина, героите и историята просто да се движат. Той едва съществуваше. В „Лигата на справедливостта: Режисьорската версия на Зак Снайдер“ Степънулф има силна сюжетна нишка. В израз на покаяние пред своя господар, той е на път да завладее безбожно голям брой планети, да намери 3-те Mother Boxes и най-вече- Anti Life уравнението. Има значително подобрение на самия Степънулф и неговите действия. Той изглежда наистина уплашен, когато говори с дясната ръка на Darkseid- DeSaad. Той го моли да съобщи на господаря за цялата усилена работа, която върши.

Във версията от 2017г., злодея намира трите кутии много бързо и подготвя финалното действие. Във версията на Зак Снайдер има много работа, докато стигнем до това. Парадемоните са натоварени със задачата да помиришат The Mother Boxes, за да могат да ги издирят след това. Това е доста по сложен процес в новата версия, което е страхотно само по себе си. Степънулф се мъчи много за да намери и завладее кутиите, господарят му дори не иска да си говори лично с него, стресът е пълен. Дали това е незабравимия злодей? Определено не е. Но сравнен с версията от 2017г. този е злодей, който ще запомним. Постигането дори на това не е лека задача.

Парадемоните вече не помирисват страха

Когато Джос Уедън поема щафетата през 2017г., парадемоните претърпяват значителна промяна. В неговия филм, те помирисват страх. Така се достига до третото действие, в което Степънулф е погълнат от собствените си създания и започва да се страхува от Лигата на справедливостта. Във версията на Зак Снайдер това не съществува. Някога Парадемоните са били просто същества, преди да бъдат превърнати в ловци и част от армията на Darkseid. Във филма на Снайдер, те са способни да помиришат присъствието на The Mother Boxes. Те успяват да надушат онези, които са били в контакт с Mother Box и ги доведат на разпит при Степънулф.

Тонът е доста по-мрачен и епичен

Зак Снайдер щеше да започне работа по „Лигата на справедливостта“, когато мрачния и дълъг „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта“ влезе в кината. Критиката и зрителите не се изказаха особено ласкаво за този филм обаче. Това накара Warner Bros.  да се намесят по-силно в създаването на „Лигата на справедливостта“ и особено в неговия по-светъл тон. Версията на Зак Снайдер не е толкова мрачна, колкото „Батман срещу Супермен“ (все пак Светкавицата дава не един и два момента на усмивка, Батман пуска по някоя и друга шега от време на време). При все това той не е кой знае колко по-различен от останалите филми на режисьора. Достатъчно мрачен и епичен е.

Новият филм е по-мрачен от този от 2017г. Няма ги цветните костюми и искрящите сцени. На ред са по суровите и металически нюанси в героите и локациите. Цялото трето действие се случва посред нощ, в мрак под светлината на звездите. Това действие бе насред някакъв червен оттенък в оригиналния филм…

Усещането в целия филм също е някак по-мрачно. Лоис Лейн скърби през по-голямата част от екранното си време. В сцените с нея има усещане за безнадеждност. Заплахата от Степънулф е приета достатъчно сериозно от намесените. Дори историята на Киборг е по-мрачна, въпреки че не е така наказваща самия герой. Благодарение на поправените сцени с него, успяваме да разберем собствената му скръб и тъга. Наблюдаваме го как се справя с тези емоции, за да се превърне в героят, от който Лигата на справедливостта така се нуждае.

Създадена е напълно нова музика

По-мрачния тон е подпомогнат и от музиката на Том Холкенборг. Той е трябвало да напише музиката за филма, преди Зак Снайдер да напусне проекта. Тогава бива заменен. Сега всичките тези 4 часа на новия филм, включват напълно нова музика. Тя е точно на място и в стилистиката на епичния размах на случващото се. Има своеобразно усещане за грандиозност в някои сцени, в които композиторът въвежда хор. Триумфално се завръща темата на Жената чудо, но тук тя е някак по-сурова. Преди усещането при появяването и бе по-скоро игриво.

Цялото трето действие е напълно различно

Както вече споменахме по-горе, третото действие на филма е съвсем различно от случващото се на финала на предходната версия. Гръбнакът е сходен- Батман, Жената чудо, Киборг, Аквамен и Светкавицата атакуват леговището на Степънулф за да развалят обединението. Прогресията на сцената е различна и включва дебнещата заплаха от страна на Darkseid по един начин, който не може да бъде пренебрегнат.

Как завършва всичко е много различно. Как се отплаща за различните герои също е съвсем ново, в сравнение със случващото се в предишния филм. И тук то е по-успешно.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

78 − 76 =