Премиера в България: 17.05.2013
Световна премиера: 15.04.2013
Жанр: Екшън, Драма, Криминален
Продължителност: 100 минути
Формат: 2D
Сценарист: Стивън Найт
Режисьор: Стивън Найт
В ролите: Джейсън Стейтъм, Бенедикт Уонг, Вики Макклър, Крис Коулин, Ли Аскуит-Коу, Игнасио Гирадо
Разпространител: Тандем филм / IM Global
КОЛИБРИ е историята на бившия войник от Специалните служби Джоуи Джоунс (Джейсън Стейтъм), който се озовава без дом на улицата, когато е принуден да бяга от военен съд. Една нощ той нахлува в апартамент в Ковънт Гардън, и открива, че луксозното жилище ще бъде празно три месеца. Той намира кредитна карта, ключове за кола и пълна банкова сметка, която да плячкоса, но вместо това решава да използва шанса да изчисти името си и да си намери работа. Той спира с алкохола и дрогата, и си намира работа като мияч на чинии в китайски ресторант. Скоро е повишен на портиер, а след това и на неофициален охранител. Неговата ефикасност е от такава класа, че е забелязан от китайски гангстерски бос, който го наема за шофьор и бияч. Джоуи се издига в китайския подземен свят в Сохо. Въпреки това, той не забравя старите си приятели от улицата. Докато е бил бездомник, той е имал гадже на име Изабел. Джоуи иска да я спаси и се обажда на монахиня, която ръководи приюта за бездомни, където е намирал подслон и храна. Нейното име е сестра Кристина (Агата Бузек), и когато пътищата на Джоуи и Кристина се пресичат, започват да прехвърчат искри. Когато Джоуи започва да печели все повече и повече пари, той изпраща пица, храна за вкъщи и скъпи торти на приюта за бездомни. Кристина приема подаръците, докато Джоуи не й оставя пачка пари и не й купува красива копринена рокля. Тогава Кристина се опълчва на Джоуи, но двамата бързо откриват, че имат повече общи черти, отколкото са си представяли. Кристина се съгласява да издири бременното гадже на Джоуи, и открива, че тя е била убита. Джоуи тръгва на поход за отмъщение, за да открие убиеца й. Възходът на Джоуи в света на организираната престъпност приключва, когато се замесва в престрелка в кухнята на италиански ресторант. Преследван от полицията, той се връща в приюта и се среща с Кристина. Следват мрачни признания за миналото, от което двамата се сближават още повече. След досег с нелегалния бизнес с трафик на хора, Джоуи успява да открие името на убиеца на Изабел. Кристина казва на Джоуи, че заминава на мисия в Африка, така че им остава само още един ден заедно. Джоуи проследява убиеца на Изабела до парти на покрива на една сграда, и го убива като го изхвърля от покрива. Джоуи и Кристина се разделят на следващия ден, и никога повече не се срещат. Джоуи осъзнава, че когато е трезвен и във форма, той е опасен – затова се опитва да се върне тихичко в анонимния свят на улицата, но полицията вече му е вдигнала мерника.
[tabs title=““ active=0 event=“click“] [tab title=“Трейлъри“]
[/tab]
[tab title=“Галерия“]
[/tab]
[tab title=“Новини“]
Новини за филма тук[/tab]
[tab title=“Още за филма“]
КОЛИБРИ бележи режисьорския дебют на номинирания за Оскар сценарист Стивън Найт (Източни обещания, Мръсни хубави неща) по негов оригинален сценарий, и е продуциран от номинирания за Оскар продуцент Пол Уебстър (Ана Каренина, Риболов в пустинята, Източни обещания, Изкупление) и Гай Хийли чрез тяхната компания Shoebox Films в сътрудничество между тях и режисьора Джо Райт.
КОЛИБРИ е финансиран от IM Global.
Джейсън Стейтъм (Паркър, Сейф, Елитни убийци, The Expendables, Механикът) е в ролята на Джоуи, бивш войник от специалните служби, който е хванат в капан в престъпния свят на Лондон, и се превръща в ангел на отмъщението, когато получава шанс да приеме самоличността на друг мъж. Това е брутален трилър за един човек, който вярва в себе си и търси собствена версия на правосъдието, като е награден – макар и за кратко – с любов.
Талантливата полска актриса Агата Бузек, избрана за изгряваща звезда на Берлинале 2010, участва като монахинята сестра Кристина. Нейните игрални филми включват роли в Reverse на Борис Ланкош и Нощната стража на Рембранд на Питър Гринуей.
Актьорският екип допълват Вики Маклюър, носителка на БАФТА за най-добра актриса за сериала „This Is England“, Бенедикт Уонг (Прометей), Гър Райън и Дай Брадли.
Творческият екип включва двукратният носител на Оскар операторът Крис Мендес (Ужасно силно и адски близо, Четецът, The Killing Fields, Мисията), номинираният за Оскар дизайнер на продукция Майкъл Карлин, номинираната за БАФТА дизайнерка на костюмите Луиз Стернсвард, а музиката е на носителя на Оскар Дарио Марианели.
КОЛИБРИ е заснет в Лондон и в студио Three Mills.
КРАТКО СЪДЪРЖАНИЕ
КОЛИБРИ е историята на бившия войник от Специалните служби Джоуи Джоунс (Джейсън Стейтъм), който се озовава без дом на улицата, когато е принуден да бяга от военен съд.
Една нощ той нахлува в апартамент в Ковънт Гардън, и открива, че луксозното жилище ще бъде празно три месеца. Той намира кредитна карта, ключове за кола и пълна банкова сметка, която да плячкоса, но вместо това решава да използва шанса да изчисти името си и да си намери работа. Той спира с алкохола и дрогата, и си намира работа като мияч на чинии в китайски ресторант. Скоро е повишен на портиер, а след това и на неофициален охранител. Неговата ефикасност е от такава класа, че е забелязан от китайски гангстерски бос, който го наема за шофьор и бияч.
Джоуи се издига в китайския подземен свят в Сохо. Въпреки това, той не забравя старите си приятели от улицата.
Докато е бил бездомник, той е имал гадже на име Изабел. Джоуи иска да я спаси и се обажда на монахиня, която ръководи приюта за бездомни, където е намирал подслон и храна. Нейното име е сестра Кристина (Агата Бузек), и когато пътищата на Джоуи и Кристина се пресичат, започват да прехвърчат искри.
Когато Джоуи започва да печели все повече и повече пари, той изпраща пица, храна за вкъщи и скъпи торти на приюта за бездомни. Кристина приема подаръците, докато Джоуи не й оставя пачка пари и не й купува красива копринена рокля. Тогава Кристина се опълчва на Джоуи, но двамата бързо откриват, че имат повече общи черти, отколкото са си представяли.
Кристина се съгласява да издири бременното гадже на Джоуи, и открива, че тя е била убита. Джоуи тръгва на поход за отмъщение, за да открие убиеца й.
Възходът на Джоуи в света на организираната престъпност приключва, когато се замесва в престрелка в кухнята на италиански ресторант. Преследван от полицията, той се връща в приюта и се среща с Кристина. Следват мрачни признания за миналото, от което двамата се сближават още повече.
След досег с нелегалния бизнес с трафик на хора, Джоуи успява да открие името на убиеца на Изабел. Кристина казва на Джоуи, че заминава на мисия в Африка, така че им остава само още един ден заедно. Джоуи проследява убиеца на Изабела до парти на покрива на една сграда, и го убива като го изхвърля от покрива.
Джоуи и Кристина се разделят на следващия ден, и никога повече не се срещат. Джоуи осъзнава, че когато е трезвен и във форма, той е опасен – затова се опитва да се върне тихичко в анонимния свят на улицата, но полицията вече му е вдигнала мерника.
ОТ СТРАНИЦИТЕ ДО ЕКРАНА
Стивън Найт, сценарист и режисьор на КОЛИБРИ е най-известен с наградените си с Оскар сценарии на Източни обещания и Мръсни хубави неща. Тези филми, заедно с КОЛИБРИ, образуват една трилогия, която изследва живота на хората в Лондон, които живеят извън обществото. Найт винаги е искал да режисира игрален филм, и написва КОЛИБРИ с намерението това да бъде режисьорският му дебют.
Ветеранът и уважаван продуцент Пол Уебстър изгражда близки работни отношения с Найт по време на Източни обещания, и е наясно с желанието му да режисира филм. Когато Найт дава на Уебстър сценария на КОЛИБРИ, Уебстър веднага го подкрепя в желанието му да го режисира, като му предлага да продуцира филма.
Както споделя Уебстър „Като писател, ти разказваш историята в главата си. Виждаш картини, които се опитваш да предадеш чрез хартията. Стив елиминира посредника за КОЛИБРИ, което означава, че има по-ясна визия. Има много критики срещу сценаристи-режисьори, като основното е, че са твърде обвързани от историята, която са написали, и не приемат неща, които могат да обогатят или променят историята. Мога да заявя, че Стив не е такъв човек. Той умее да улавя момента и да се възползва от щастливи случайности, което е много впечатляващо. Той е извънредно спокоен, което се отразява на снимачната площадка и актьорите. За мен, той притежава естествен талант.“
Когато започна сценария на КОЛИБРИ, Найт изследва бездомното население на Лондон. Бездомните често са невидими за хората, които водят забързания си ежедневен живот. Те често са игнорирани, а гласовете им не се чуват. По време на изследването си, Найт с изненада установява, че значителен брой от хората, живеещи на улицата, са бивши войници.
Както обяснява Найт „Ако се разровиш кои са тия хора и как са се оказали бездомни, излиза, че 10 процента са бивши войници. За мен бе невероятно как тези хора, които са дисциплинирани като войници по отношение на чистотата и подредеността, се озовават на улицата. Тогава научих, че всъщност има пряк път между уволнението от армията и озоваването на улицата. Замислих се, че тези 10 процента от бездомните, които са били войници, сигурно имат свои истории от миналото. Разрових се още, говорих с много бездомни войници, и историята започна да се оформя.“
КОЛИБРИ е историята как бившия войник от Специалните служби Джоуи живее сурово на улицата, но се реабилитира и си изгражда нов живот, за да изкупи миналото си. Той страда от посттравматичен стрес след всичко, в което е участвал или на което е бил свидетел по време на войната в Афганистан. Той се е обърнал към алкохола и дрогата, за да избяга от съвестта си и кошмарите, които го тормозят. В допълнение към това, заедно с другите бездомници, с които търси подслон и утеха, той е подложен на натиск от хора, които са с малко повече власт от него – хора, които крадат техните пари и дрога. Докато една нощ той не решава да отвърне на боя с бой, и не е пребит почти до смърт.
Найт описва създадения от него герой по следния начин. „Той се казва Джоуи Джоунс, понеже е обикновен човек. Той не е изключителен с някакъв свой талант. Той е обикновен англичанин от средната класа, който влиза в армията и се бие във война, както са правили мъжете хиляди години. Но когато се завръща вкъщи, той не успява да се адаптира, както се е случвало постоянно в миналото. Той се е пожертвал за своята страна. Но когато се връща, се озовава напълно изолиран.“
ДЖОУИ И КРИСТИНА
Когато идва ред за избирането на актьор за ролята на Джоуи, екипът имал нужда от актьор, който може убедително да изиграе този корав и опасен герой. Те го открили в лицето на британския актьор Джейсън Стейтъм, който е международна звезда, благодарение на главните си роли във филми като Паркър, Сейф, Елитни убийци, The Expendables, Механикът и много други. Стейтъм има огромен опит във филмовите каскади и екшънсцени, което се оказало огромен бонус. Той притежава уменията да превърне сложна бойна сцена в нещо напълно реално, което е от голямо значение за екшъна във филма.
Както обяснява продуцентът Гай Хийли „Джейсън е невероятен атлет, което означаваше, че можем да заснемем сложни екшън сцени с него. Имам опит с други актьори, с които сме снимали екшън сцени, и контрастът с Джейсън беше огромен, когато той просто се захвана и направи всичко сам. Той е изключително вещ на снимачната площадка. Просто излиза и опитът му поема юздите, като той се подобрява с всеки дубъл.“
КОЛИБРИ предоставя шанс на Стейтъм да покаже героя си отвъд външността на коравия мъж, и да разшири обхвата си от актьорски умения, чрез смесица от драматични сцени и екшън сцени. Както казва Найт „Джейсън има изключително присъствие, което прави неговия герой напълно правдоподобен. Отидох да го видя в Маями, защото той снимаше филм там. Беше фантастично, защото той страшно хареса сценария, а аз имах огромно желание да работим заедно. Той бе толкова отдаден, че направи проучване – срещаше се с бездомници, с бивши военни. Наистина влезе в кожата на героя си, което се отплати на екрана.“
Джоуи, в отчаянието си да избяга от побоя, хуква по покривите из Ковънт Гардън, и се скрива в един апартамент. Това е случката, която го допуска в съвсем различен свят и му позволява да започне да сглобява наново живота си.
Както обяснява Найт „Това, което е извършил – неговите действия – са направени. Той е на улицата, защото смята, че заслужава да бъде на улицата, и не иска от никого да изслуша неговата история и да му каже, че вината не е негова. Вината си е негова. Тогава какво да направи сега? Каква е мотивацията на Джоуи? Той просто пие и спи на улицата. Там го заварваме ние, и се опитваме да намерим причина да се промени, да продължи напред.“
Джоуи оправя външния си вид, подстригва косата си, спира да пие и да взима наркотици. Той използва гардероба в апартамента, но постепенно започва да купува собствени дрехи, за които се грижи безупречно – отлично излъскани обувки, изгладени ризи, изискано сако, елегантна шапка.
Джоуи спестява колкото може пари от работата си в Китайския квартал – първо като портиер, а в последствие използвайки бойните си умения, което често изиска брутално поведение. Той използва парите, за да купува храна за бездомниците, а също така помага и на бившия си партньор и неговата дъщеря. Той иска да бъде добър човек, дори за кратко. Той не търси изкупление или прошка за ужасните неща, в които е участвал. Той вярва, че не може и не заслужава да му бъде простено.
Вики Маклюър, която играе бившия партньор на Джоуи Доун, описва мотивацията му по следния начин. „Джоуи се опитва да постъпва правилно, заради всичко, което се е объркало. Затова той дава толкова пари за дъщерята на своя партньор. Може да се говори много какво означават децата за нас и как ни променят.“
Другият човек, който Джоуи иска да намери и на когото да помогне, е Изабел, момичето, с което е имал връзка, докато е бил бездомник. Това го отвежда до приюта за бездомни, който е посещавал, защото вярва, че източноевропейската монахиня сестра Кристина, която ръководи кухнята за бедни, ще може да му помогне да я открие. Макар на пръв поглед Джоуи и Кристина да нямат нищо общо, двамата си приличат повече, отколкото осъзнават. И двамата са аутсайдери, които живеят извън обществото по собствени причини – и въпреки различния си начин на живот, те сформират съюз. Тези два несравними героя се опитват да намерят отговори един за друг, но за тях не може да има изкупление.
В известен смисъл, ролята на ангел на отмъщението прави от Джоуи трагичен герой, както казва Уебстър. „За мен, Джоуи Джоунс, особено както го изигра Джейсън Стейтъм, е архетип. В известен смисъл, той е митичен герой. Трикът, който направи Стивън, бе да покаже Джоуи като крайно неприятен човек, който си служи с насилие, но винаги има положителни последствия. Така имаме двойственост и хуманност у Джоуи, които виждаме под бронята му на корав тип. Смятам, че той е като огледало за нас, в това отношение. Той е там, за да действа като отражение на собственото ни поведение – и добро, и лошо.“
Точно тези аспекти на човешкото поведение може да припознае публиката – предателство, болка, страх, любов, и най-важното – надежда.
Сестра Кристина, точно като Джоуи, е човек, който минава през Лондон на свое собствено пътуване. Тя също е тормозена от миналото си, което се опитва да скрие под спокойната външност на монахиня, помагаща на другите. За екипа било много важно да открие актриса, която да внесе автентичност в ролята по отношение на искреността – и с маниера си, и с действията си.
Агата Бузек описва героинята си по следния начин. „В началото, смятаме Кристина за силен и уверен човек, който знае какво прави и защо. Но с развитието на историята откриваме, че на нея не й е никак лесно. През последните години, тя просто е бягала, просто за да не мисли. Нашата среща с нея е в момента, в който тя спира и за първи път в живота си има време да помисли за миналото, и да осъзнае, че случилото се не е било по нейна вина.“
Макар на повърхността, двата образа да нямат нищо общо, в някои отношения, те са в подобни ситуации, и между тях се заформя връзка, защото нещо ужасно се е случило в миналото и на двамата. Непоправимите щети са променили курса на живота им завинаги, което ги е лишило от шанса за нормално щастие. Надеждите и мечтите на човека, който Джоуи е бил преди да отиде на война, и на балерината, която Кристина е искала да стане като малка, сега са дълбоко погребани под хладнокръвната външност, която показват на света.
КОЛИБРИ
Едно колибри се появява по време на кошмара на Джоуи в апартамента. Връзката е, че „колибри“ е терминът, използван за един безпилотен самолет в Афганистан. Както обяснява Найт „Използвах колибри във филма като образ на окото, което вижда всички наши действия – точно като разузнавателен самолет. Харесва ми идеята, че това представлява нещо като съзнание за града. Така Джоуи си търси сметка за действията си от миналото. Той е направил някои ужасни неща, и в известен смисъл неговата съвест е причината той да се намира в това си положение, защото е бил видян какво е извършил. Има популярен мит сред войниците, че съществуват разузнавателни самолети с размерите на насекоми, които виждат всичко. Хареса ми идеята, че каквото и да прави човек, той е наблюдаван, но всъщност единственият наблюдател на каквото вършиш, се намира в собствената ти глава. Затова Джоуи трябва да се примири с това, което е направил. За мен, колибрито представлява наблюдението над себе си и собствените ти дела, и как реагираш на тях.“
ЛОНДОН: НОЩ, ДЕН И КАМЕРА
Действието на КОЛИБРИ се развива в Лондон, основно в Ковънт Гардън, Китайския квартал и Сохо. Огромна част от филма е заснета на истинските места, вместо в студио, което помага за пресъздаването на сцените и играта на актьорите.
Джоуи и Кристина се срещат в кухнята за бедни към края на зимата, точно след китайската Нова година, и се разделят в края на лятото. Повечето от времето им заедно е през нощта, често разделяйки се преди пукването на зората. Голяма част от историята се развива под прикритието на мрака, в свят изпълнен със зловещи образи, които живеят живота си в сенките. Това създава изключителен контраст с визията и атмосферата на дневните сцени, когато Лондон е изпълнен с живот – но това е свят, в който Джоуи не се чувства толкова комфортно. Лондон е герой, който съществува редом до тях – градът, който никога не спи.
Както пояснява Хийли „Нашите герои живеят и се крият в нощта, затова снимахме филма преобладаващо през нощта. Никога не съм имал четири поредни седмици от нощни снимки, и за мен бе много образователно как изглеждат филма и атмосферата в такова положение. Ние снимахме един до голяма степен обезлюден Лондон, а това не се вижда често. Смятам, че успяхме да го запечатаме добре на лента.“
Реката Темза също е част от мрачното присъствие, според Найт. „Реката се споменава в сценария като мястото, където изплуват телата на момичета като Изабел. Хареса ми идеята, че тя е зловещо и мрачно място за скриване на тайни, намиращо се под светлините на града. Тя има злобно влияние върху филма, например при моста Ватерло, където Джоуи решава да пребие събирача на такси, докато се взира в реката.“
Теми, които присъстват навсякъде из сценария на Найт – видимост и невидимост, ден и нощ, мрак и светлина – оказват влияние върху визията на филма. Началните нощни сцени, които включват и бягството на Джоуи по покривите, оживяват под ръководството на Найт. Както обяснява Уебстър „Началната сцена бе много трудна и я снимахме доста време. Има сложна битка, изцяло през нощта, върху покриви – затова я заснехме на различни места в различни дни, но смятам, че резултатът си заслужава. Тя се получи много динамична. Стив вършеше доста неща за първи път, но ние му осигурихме екип от световна класа, който наистина си разбира от работата. Сред тях бяха нашият оператор Крис Менгес, дизайнерът на продукцията Майкъл Карлин и дизайнерката на костюмите Луиз Стернсвард. Ти си толкова добър, колкото е добър екипът ти. А екипът се подбира както се подбират актьорите, за да се създаде атмосфера на подкрепа.“
Преместването на Джоуи от кашон на улицата до апартамент в Ковънт Гардън показва два контрастиращи свята. Както разказва дизайнерът на продукцията Майкъл Карлин „Той се озовава в разкошния апартамент на един гей, изпълнен със снимки на голи мъже, изумителни мебели, и дрехи, които той може да носи – затова той просто приема самоличността на човека. Това е най-привлекателното у филма – контраста между тези два свята. Ние ги показахме в тяхната крайност – кухнята за бедни и Китайския квартал са много мрачни и контрастират с изчистения сив цвят на безупречния апартамент.“
Найт работил тясно с двукратния носител на Оскар оператора Крис Менгес, за да се получи възможно най-пленителна визия за нощните градски снимки. Двамата прекарали доста време из централен Лондон, оглеждайки отблизо обстановката и търсейки красотата в нея, защото искали да работят с това, което им предлагал Лондон.
Както обяснява Найт „Можеше да снимаме в уличка, където спят бездомници, или в някоя от по-западналите части на Сохо, и резултатът щеше да е доста суров. Но аз исках да покажа красотата, исках камерата да има възвишеност, да се получи един вид пасторален изглед. Имахме много различни източници на светлина и разноцветни светлинки. Можеше да се получи крещящ и грозен изглед, но аз исках да бъде уравновесен и красив – смятам, че същото желаеше и Крис.“
ЗА АКТЬОРИТЕ
ДЖЕЙСЪН СТЕЙТЪМ (Джоуи Джоунс) е роден в Сиденъм, Англия, и един от най-добрите скачачи на британския отбор, който става 12-ти в света. Докато тренира в прочутия спортен център „Кристъл Палас“, той е преследван от филмови екипи и фотографи, докато най-накрая се среща с изпълнителния продуцент на филма Две димящи дула. Стейтъм след това се среща и с режисьора Гай Ричи, който му дава първата му роля.
Той работи отново с Ричи по Гепи с Брад Пит и Бенисио дел Торо. Стейтъм е избран от Люк Бесон за ролята на Франк Мартин в Транспортер. Той изиграва и красивия Роб в хитовия римейк на Италианска афера.
Стейтъм се завръща в ролята на Франк Мартин за Транспортер 2 и Транспортер 3, след което участва в Банковият обир на Роджър Доналдсън за прочутия истински случай на банков обир на „Бейкър стрийт“ през 1971 г.
Впоследствие Стейтъм се събира с едни от най-големите екшън звезди за The Expendables, режисиран от Силвестър Сталоун, след което участва в римейка на Механикът, в чийто оригинал участва Чарлз Бронсън в ролята на професионалния наемен убиец Артър Бишъп.
Сред последните филми на Стейтъм са Сейф на Боаз Якин, The Expendables 2 и Паркър с Дженифър Лопес.
АГАТА БУЗЕК (сестра Кристина) е родена в Гливице, Полша през 1976 г. и учи в Театралната академия на Варшава. След нейния игрален дебют в La Ballata Dei Lavavetri на Петер дел Монте, тя участва в множество международни продукции, сред които Libre Circulation на Жан-Марк Мутут и Valerie на Биргит Мьолер, както и във филми на прочути режисьори, като The Hidden Treasure на Кщищоф Зануси, The Revenge на Анджей Вайда, за който е номинирана за най-добра актриса в поддържаща роля на Полските филмови награди, Нощната стража на Рембранд на Питър Гринуей и Within the Whirlwind на Марлийн Горис.
За участието си в Reverse на Борис Ланкош, с който Полша участва в надпреварата за Оскар за най-добър чуждестранен филм през 2010 г. тя получава полската филмова награда Орел за най-добра главна женска роля, наградата за най-добра главна женска роля на 34-тия филмов фестивал в Гдиня, и е обявена за изгряваща звезда на Берлинале 2010.
ВИКИ МАКЛЮЪР (Доун) е една от най-обещаващите нови звезди на Великобритания. Нейната роля на Лол в телевизионния сериал „This Is England ‘86“ на Шейн Медоу й носи наградата БАФТА за най-добра актриса
Следващият сезон „This Is England ‘88“ получава отлични отзиви от всички. Актьорите отново правят изключителни изпълнения, и той получава наградата БАФТА за най-добър минисериал през 2012 г. Маклюър има и номинация за най-добра актриса за този сезон.
Наскоро Маклюър участва в „True Love“ за BBC, продуциран от Гай Хийли, в който участват актьори като Дейвид Тенант и Били Пайпър.
Тя завърши и снимките на игралния филм Svengali, който е по успешния едноименен интернет сериал, продуциран от Джони Оуен. Сериите придобиват култов статус, и Root Films инвестират в създаването на пълнометражен филм, в който участва носителят на БАФТА Мартин Фриймън.
ЗА ЕКИПА
СТИВЪН НАЙТ (сценарист и режисьор) започва партньорство с Майк Уайтхол през 1988 г. за телевизионни материали. Той е сред създателите на „Кой иска да стане милионер“, който печели награди по целия свят, включително БАФТА.
Неговият първи сценарий Мръсни хубави неща е режисиран от Стивън Фриърс. Премиерата му е на Филмовия фестивал във Венеция, където получава отлични отзиви, след което е избран да открие престижния Лондонски филмов фестивал. Той печели множество награди, сред които четири Британски независими филмови награди, наградата Evening Standard за най-добър филм и най-добър актьор, наградата Edgar за най-добър сценарий, наградата на Лондонските филмови критици за най-добър сценарий, както и е номиниран за Оскар за най-добър сценарий.
През 2007 г. още два от сценариите на Найт са превърнати във филми – Небесна милост на Майкъл Аптед за живота на британския политик, борил се срещу робството, Уилям Уилбърфорс, и Източни обещания на Дейвид Кроненберг с Виго Мортенсен и Наоми Уотс.
В допълнение към това, той има четири публикувани романа – „The Movie House“; „Alphabet City“; „Out of the Blue“ и през 2011 излиза първия му детски роман „The Last Words of Will Wolfkin“.
Найт работи по няколко сценарийни проекта, както и по игралния филм Closed Circuit, режисиран от Джон Кроули, който ще бъде разпространен през 2013 г. Той е също така и изпълнителен продуцент на „Peaky Blinders“ за BBC, на който е също създател и сценарист.
ПОЛ УЕБСТЪР (продуцент) е във филмовия бизнес от над 30 години. Започвайки буквално от дъното, той започва кариерата си в кабинет под кино „Gate“ в Лондон като куриер. Той прекарва 10 години в разпространение и кинопоказ, преди да се прехвърли в създаването на филми в средата на 80-те. Неговият първи игрален филм Dream Demon е последван от петгодишно сътрудничество с Working Title Films, където той продуцира пет филма, и изгражда и управлява техния офис в Лос Анжелис. Впоследствие той продуцира четири независими филма в САЩ, включително отлично приетия Малката Одеса, The Pallbearer и The Yards.
Между 1995 и 1997 г. той оглавява продукцията в Miramax Films, където работи по множество филми, започвайки от наградения с Оскар Английският пациент и завършвайки с наградените с Оскар Добрият Уил Хънтинг и Влюбеният Шекспир. През 1998 г. той създава FilmFour и участва в продукцията на над 50 филма за петте години от съществуването на компанията, като с тях печели над 100 международни награди и пет номинации за Оскар.
Той е продуцент или изпълнителен продуцент на филми, които са спечелили над 100 награди, включително три награди БАФТА за най-добър британски филм и осем номинации за Оскар. През 2004 г. той продуцира Гордост и предразсъдъци с Кийра Найтли. Многото награди на филма включват четири номинации за Оскар, сред които и за най-добра актриса. През 2007 г. следва филмът Изкупление с Джеймс Макавой и Кийра Найтли, който печели Златен глобус и БАФТА за най-добър филм.
Наскоро той продуцира Ана Каренина на Джо Райт, адаптация по епоса на Лев Толстой.
През 2011 г. той създава Shoebox Films с режисьора Джо Райт и продуцента Гай Хийли. КОЛИБРИ е първият филм на компанията.
ГАЙ ХИЙЛИ (продуцент) създава Shoebox Films през 2011 г. с Джо Райт и Пол Уебстър. Наскоро Хийли продуцира „True Love“ за BBC с Дейвид Тенант, Дейвид Мориси, Ашли Уолтърс, Били Пайпър, Вики Маклюър и много други звезди.
Неговата кариера във филмовата индустрия обхваща над 15 години. Сред филмите му са Гордост и предразсъдъци със съпродуценти Джо Райт и Пол Уебстър, Желязната лейди с Мерил Стрийп в ролята на Маргарет Тачър, Моята седмица с Мерилин с Мишел Уилямс, Хана на Джо Райт и Brighton Rock на Роланд Джофи.
КРИС МЕНГЕС (оператор) е роден в Хърфордшър в семейство на музиканти. Дядо му е бил цигулар, а баща му е композитор и дългогодишен диригент. От ранна възраст Менгес се влюбва във фотографията и документалното кино. Още тийнейджър той започва да работи като асистент на документалиста Алан Форбс Джуниър.
В кариерата си Менгес е заснел 35 игрални филма и е работил с такива прочути режисьори като Роланд Джофи, Алан Кларк, Нийл Джордан, Стивън Фриърс, Шон Пен, Томи Лий Джоунс и Стивън Далдри. Сред филмите му са Local Hero (1983), Боксьорът (1997), Клетвата (2001), Мръсни хубави неща (2002), Трите погребения на Мелкиадес Естрада (2005), Четецът и Ужасно силно и адски близо (2011). Той има спечелени две награди Оскар за The Killing Fields (1984) и Мисията (1986), както и две номинации за Оскар за Майкъл Колинс (1996) и Четецът (2008).
ДАРИО МАРИАНЕЛИ (композитор) е автор на музиката на Ана Каренина и Изкупление на Джо Райт, като за втория филм печели наградите Оскар, Сами и Златен глобус, както и номинация за БАФТА и наградата на критиците. Преди това той написва музиката за Гордост и предразсъдъци на същия режисьор, за което също печели Оскар.
Марианели е работил по филми като Джейн Еър на Кари Фукинага, Риболов в пустинята на Ласе Халстрьом, Яж, моли се и обичай на Райън Мърфи, Другата в мен на Нийл Джордан, Goodbye Bafana на Биле Огъст, Братя Грим на Тери Гилиъм, В като вендета на Джеймс Мактийг, Застреляй кучетата на Майкъл Кейтън Джоунс, Happy Now на Филипа Коли-Къзънс, Shrooms на Пади Бретнак и други.
[/tab] [tab title=“Рецензии“] Рецензия от ТОНИ МИХАЙЛОВ
Рецензия от АНЕЛИЯ КРЪСТЕВА[/tab][/tabs]