През изминалия уикенд се появиха 2 нови заглавия с претенции за добри приходи. И „Титаник 3D“ и „Американски пай: Отново заедно“ останаха далеч зад изключителното представяне на „Игрите на глада“ в неговия трети уикенд.
„Игрите на глада“ падна с още 43 % спрямо миналата седмица и прибра $ 33, 5 млн. Това е седмият най-касов трети уикенд за всички времена и най-касовия, от „Алиса в страната на чудесата“ (март 2010г.) насам. Прогнозите на стидото разпространител са, че тази седмица или още по точно на 17-тия си ден на екран, „Игрите на глада“ ще премине границата от $300 млн. , което е 6-тият най-бърз ход до тази сума в историята на киното и е вторият измежду НЕ-продълженията, след „АВАТАР“! Сумата от около $ 302.8 млн. общи приходи е повече от общите приходи на всички от поредицата „Здрач“ и на 6 от 8-те филма за „Хари Потър“. Но въпреки това, ако съдим по до моментното представяне на „Игрите на глада“, той ще завърши някъде около $ 350 млн.
„Американски пай: Отново заедно“ зае второ място с приходи от $ 21 млн. от 3192 кина. Това е много по-малко от „Американски пай 2“ ($45.1 млн.) и „Американски пай: Сватбата“ ($33.4 млн.), че дори и от оригиналния филм, по брой продадени билети. Миналата година, през Април, се появи друг филм, който се опита да рестартира със своята четвърта част друг, отдавна заспал франчайз- „Писък 4“, като резултатът и там не бе кой знае колко по-различен от този на „Отново заедно“!
Има много причини, поради които „Американски пай: Отново заедно“ се представи не така впечатляващо. Жените, може би са били разсеяни от „Игрите на глада“ и „Титаник 3D“, които общо прибраха $50 млн. От друга страна, премиерен уикенд на филм ЗАБРАНЕН за лица под 21г. през великденската седмица е доста трудно нещо. „Американски пай: Отново заедно“ е най-добрия великденски уикенд за филм, забранен за лица под 21г. от „Паник стая“ насам, чиято премиера бе, преди 10г. За сравнение, първите три филма от поредицата бяха с премиерни дати през лятото, което е чудесен период за грубовати, ценсурирани филми.
Друг голям проблем, е самата марка АМЕРИКАНСКИ ПАЙ. Докато първите три филма изиграха своята роля за установяване на модела за рискована, секс комедия, през новото десетилетие, той не удържа кой знае колко. Запитан, средно статичстическия човек отговаря, че му харесва първия „Американски пай“, а продължениеята, не чак толкова много. Нека не забравяме, че през изминалото десетилетие се появиха поредица от „разклонения“ на „Американски пай“, като „Американски пай представя: Голата миля“; „Американски пай представя: Край лагерния огън“ и др., които директно се появяваха на видео и DVD. Те трябваше да поддържат марката жива, но в много отношения направо я забиха в земята, тъй като след тях хората много трудно могат да погледнат сериозно на „Отново заедно“.
UNIVERSAL STUDIOS информираха, че 61 % от зрителите са били над 25г., а 51% от тях са били мъже. Според предварителните нагласи на студиото, след този старт, не се очаква филмът да получи солидна реклама „от уста- на уста“.
В България „Американски пай: Отново заедно“ бележи изключителен интерес. Повече за него- скоро…!