„Жената чудо 1984“ е може би най-особения филм, който сме гледали в новата история. За разлика от „Тенет“, който бе достатъчно смел да излезе насред пандемията, „Жената чудо 1984“ бе пазен, като гарантиран блокбастър, който няма как да не бъде гледан от достатъчно много хора и да направи достатъчно много пари. Все пак заплатите и на Пати Дженингс и на Гал Гадот скочиха повече от 10-15 пъти спрямо първия филм…

Даяна работи в археологически музей във Вашингтон, САЩ. Успоредно с работата си, тя не пропуска всяка възможност да раздава справедливост, докато все още страда от загубата на Стийв Тревър . Даяна се запознава с Барбара Минерва, която също работи в музея и двете се натъкват на мистичен артефакт – камък, който може да изпълнява желания. В търсене на камъка е и Макс Лорд, който цели да ползва камъка, за да получи абсолютната власт .

Колкото и да одобрих първия филм, въпреки неговите несъвършенства и дефекти, тук прошка НЯМА как да има. „Жената чудо 1984“ е най-голямото недоразумение, който неясно как компания, като Warner Bros. могат да пуснат на екран. Заглавието е обида за зрителя. Дори за зрителите на HBO MAX без изобщо да споменавам онези клети души, които ще отидат да го гледат на кино, там където е възможно и ще похарчат грешни пари.

Май правилото, че когато едно име фигурира почти във всичко позиции на филма, то тогава имаме проблем… е истина. Пати Дженингс е почти всичко за което може да се сетите, тя е режисьор, тя е съсценарист, тя е съпродуцент, тя е ИЗПЪЛНИТЕЛЕН продуцент, тя е чистачка и момичето, което носи кафе на екипа. Паралелно с това, за да прибере още повече пари от филма, Гал Гадот също е в съпродуцентския екип (веднага светва червена лампа в главата ми, че нещо не е в ред и тук играят парите преди всичко).

Филмът е пародия. Той сам пародира себе си. Всяко едно актьорско изпълнение е толкова безумно, толкова клиширано и изпразнено от съдържание, че през цялото време си мислех- какво правят тези хора там? Защо Гал Гадот, с усмивка „намигва“ на момиченцето в мола? Защо тя се справя в битката със злодеите с усмивка, дори в най-напрегнатите моменти? Може би се опитва да е олицетворение на епохата, която пресъздава? Филмите и супергероите през 80-те с усмивка ли бореха злодеите? Май не се и задъхваха и не можеха да бъдат наранени? Или бъркам? А имаше ли супергерои тогава? А супергеройки?

Откриващата сцена на филма е добра. Но, до там. Олимпийските игри очаквано завиват в посока, че дребното момиченце ще надвие всички, и ще бяга по бързо от зрели, тренирани жени, ще язди по-добре от тях, ще цели мишените по-добре от тях… В даден момент започнах да въртя очи, гледайки екрани, но… хайде. Нали съм му дал шанс.

Завръзката е безумна. Колкото и клиширан и изтъркан спусък за действието да се напънеш да измислиш, няма как да родиш… камъка на желанията. Или може би има как, ако си бивш сценарист на Аладин и вълшебната лампа. Но, не си я спомням Пати Дженингс да е в екипа на Аладин…

Педро Паскал, след тоталния възход в кариерата му през последните години и непрекъснатото навиране в устата на зрителите с брилянтно приетия „Мандалореца“,. тук в ролята на злодея е прекрасен. Изпълнението му ми напомня това на Бриджит Нилсен в „Червената Соня“ с Арнолд Шварценегер. Всяка негова реплика, безумната му прическа, появяването на телевизионния екран и „тайната му“ са всичко, което би подразнило всеки уважаващ себе си зрител.

Гал Гадот е прекрасна. Тя е циментирала усещането за Даяна в себе си, но дори тя не успява да избяга от пошлостта на сценария и нещата, които той я кара да прави на екран. Сцената в мола е един от най-катастрофалните провали в ролята и на Жената чудо. „Изумителните“ визуалния ефекти на летене между етажите, на размахване на ласото и битката и с усмивка към злодеите, я показаха пред очите ми, като пародия на самата себе си.

Кристин Уиг в ролята на Гепарда е може би най-достоверния образ в цялата какафония от безсмислие и клиширани, изтъркани образи. Нейната Барбара е възможен герой. Нейната Барбара, страдала от липса на внимание и нескопосаност е нещо, което винаги ще трогва. Нейното превръщане в Гепарда е прилично до момента, в който не се превръща в косматата котка. Екранното и време в ролята на Гепарда е толкова малко и битките и с Жената чудо са толкова малко, че общото усещане за героинята и устава някак… смесено.

Имаше една сцена, която се запечата в съзнанието ми и ще я помня дълго. Жената чудо с ласото се ловеше за неща в облаците и летеше. Почти в началото на сцената дремнах. Събудих се. Тя още летеше. Дремнах още 2 пъти. На всяко следващо събуждане, тя все още летеше. Това е една от най-дългите сцени на летене, които помня. Или просто, аз съм дремвал наистина за кратко?!

Стив Тревър е най-голямото недоразумение на случващото се. Филмът спокойно можеше да мине без него, а Даяна развеждаща го в света на 80-те години на миналия век е най-милото нещо, което се надявам никога повече през живота си да не трябва да преживявам. Актьора се справя брилянтно с ролята и все повече затвърждава идеята, че е НЕСПОСОБЕН да избере такава, която да го изведе в А-листа на Холивуд. Крис Пайн просто не става…

Пати Дженингс е жената виновна за всичко това. В крайна сметка това е нейния филм, нейната визия и нейната история. След успеха на първия филм, Warner са се доверили на възможностите и, а тя е разочаровала всички на 100%. Филмът вече изпадна от графа „fresh“ в rotten tomatoes и премина в графа „rotten“. Приходите му са катастрофални, реакциите на фенове и критика също.

„Жената чудо 1984“ затвърждава и една моя стара идея, че успехът на Пати Дженингс с „Жената чудо“ се дължи на абсолютно същата причина, поради която М. Найт Шаямалан преживя този успех с „Шесто чувство“ и „На парчета“. Абсолютната случайност. И тя като него опита и този път и се получи. Опита пак и резултатът е на лице, казва се „Жената чудо 1984“.

Категорично съветвам да НЕ СИ причинявате този филм, освен ако всичките ви възможности, online, streeming, ТV и прочие са изчерпани и след като не ви се гледа филм за 984 път, решите да опитате като мен, колко лош всъщност би могъл да бъде филма? Проверете. Ще се убедите ТОЧНО колко лош е…

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

+ 35 = 37