V-sveta-na-PRADAИздателство „Колибри“ предлага на читателите си още по-голямо разнообразие от заглавия – съчетание от интрига, елегантно оформление и безупречен стил! Нека надникнем зад кулисите на един уникален социален феномен – „В света на „Прада“

„В света на „Прада“. Зад кулисите на един социален феномен“ (превод: Цветанка Цанкова, 232 стр., цена 15 лв.) разкрива истината за налагането на един бранд, който отдавна се е превърнал в стил на живот и поведение. От привидно хладната среща на Миуча Прада и Патрицио Бертели впоследствие се ражда неудържим творчески феномен, който шокира, хипнотизира, преобръща естетически стандарти и генерира тенденции. Основана през 1913 г. в Милано от Марио Прада, днес модната къща е символ на минимализъм, женственост, провокация и неустоим комфорт. 

Джан Луиджи Паракини е дългогодишен италиански журналист, който повече от десетилетие следи капризите на модата и ги сервира на широката общественост от страниците на „Кориере дела Сера“. С тънкия си усет на ценител той прониква в света на „Прада“ и става свидетел на шеметните й превъплъщения, които очароват или разочароват, но никого не оставят равнодушен. 

Prada-photo-3Джан Луиджи Паракини – „В света на „Прада“ (Зад кулисите на един социален феномен) 

Петък, 10 юни 1977 г.

Една съдбовна дата.

В Англия набират скорост споровете във връзка с идеята за обединена Европа. Между Швейцария и Лихтенщайн тече полемика по въпроса за данъчния рай. В Италия третият държавен телевизионен канал, въпреки че все още не предава, се оказва проблем, и то голям.

Един ден, изпълнен със злободневни теми, ден, на който съдбата е отредила да бъде рамката на нещо дъл­готрайно.

В Милано, малко преди единайсет часа, една госпо­жица, носеща бежова копринена блузка, пола с етномо­тиви от „Ив Сен Лоран“ и обувки на висока подметка с кожена лента около глезена, излиза от магазин, соб­ственост на семейството й, и се насочва към Панаирното градче, в което се провежда Международното изложение на кожени изделия „Мипел“.

Решила е да хвърли поглед на един щанд, защото са й казали, че на него са показани чанти, приличащи твърде много на тези от витрината на нейния магазин.

Дали не са имитация?

Над щанда виси надпис „Сър Робърт“ и наистина в чантите има нещо до болка познато.

Пред съкрушената, измъчвана от противоречиви чув­ства госпожица се изправя младеж в син костюм и бяла риза, с непокорна, гъста черна коса и с въпросително и леко предизвикателно изражение на лицето.

Твърди Перейра, всъщност твърдението е на извест­ната астроложка Ема Перейра, според която щом жена Телец срещне мъж Овен, докато Слънцето преминава през зодия Близнаци (а рождената Луна и на двамата е в Близнаци) и неговата Венера е в пълна хармония с ней­ната, сигурно ще се случи нещо много важно, и то не единствено в сферата на емоциите.

Само че в момента на срещата нито той, нито тя дори не подозират за съществуването на това авторитетно твърдение.

Госпожицата е Миуча Прада и е на 29 години.

Младежът е Патрицио Бертели и е на 31 години.

От първоначалното впечатление, когато тя си мисли „колко е арогантен“, а той си казва „как си го проси“ (и двамата са прави), се заражда странната и специална ал­химия на една двойка, която ще напише важна страница в историята на модата.

Това е среща между двама души, всеки от които се отличава с интелигентност, изключителен усет към кра­сивото и завиден нюх, дължащ се отчасти и на факта, че той и тя имат възголемички носове.

„Големият, правилно очертан нос говори добре за теб – твърди още през 200 г. сл. Хр. Артемидор Далдиан­ски. – Означава, че притежаваш много остър ум, дейст­ваш решително, съюзяваш се с хора, създаващи най-ху­бавата атмосфера, която да ти помогне.“ Артемидор като че ли е прав.

Носът олицетворява нюха към новото, стремежа да извървиш пътя, изпреварвайки другите. А ако в един мо­мент се окажеш изигран, не бива да се сърдиш, защото и това е част от играта.

Така или иначе, онези първи изпитателни и съвсем не приятелски погледи, които си разменят, са начално­то парченце на един пъзел, родил се от няколко чанти и превърнал се в пъстроцветно модно явление.

Под знака на зодия Близнаци. С търговската марка „Прада“.

Как е постигнато? Започвайки с разработката на ця­лостен стил на обличане, който със своите форми, обеми, грижливо подбрани тъкани и преди всичко с характерна­та си философска концепция е безспорно единствен по рода си, неподражаем.

Естествено, някои го харесват, а други – не.

Но малцина могат да подложат на съмнение неговия иновативен заряд и провокативната му склонност да ос­порва и дори да преобръща общоприетия усет за естетика (аспекти, на които Миуча Прада държи особено много).

Външният вид започва да отразява стила и начина на живот благодарение и на сериозните инвестиции, с кои­то „Прада“ се настанява в области, на пръв поглед далече от модата: изкуство, научни изследвания, ветроходство, архитектурен дизайн, култура в широкия смисъл на ду­мата. До голяма степен те съвпадат с интересите и лич­ните предпочитания на двойката Прада–Бертели и в тях работи един изключителен „щурмови отряд“, състоящ се от консултанти, проектанти и хора на изкуството, които използват езика на авангарда и на концептуалността. А той е отличителният белег на продукта „Прада“.

Резултатът от всичко това е силната идентичност на една запомняща се със своята неповторимост търговска марка, предназначена за интелектуалния елит.

Или по-простичко: „Кажи ми как се обличаш и ще ти кажа колко си интелигентен“. 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 ÷ 1 =