Издателство „Колибри“ предлага на читателите си още по-голямо разнообразие от заглавия – съчетание от интрига, елегантно оформление и безупречен стил! Нека надникнем зад кулисите на един уникален социален феномен – „В света на „Прада“!
„В света на „Прада“. Зад кулисите на един социален феномен“ (превод: Цветанка Цанкова, 232 стр., цена 15 лв.) разкрива истината за налагането на един бранд, който отдавна се е превърнал в стил на живот и поведение. От привидно хладната среща на Миуча Прада и Патрицио Бертели впоследствие се ражда неудържим творчески феномен, който шокира, хипнотизира, преобръща естетически стандарти и генерира тенденции. Основана през 1913 г. в Милано от Марио Прада, днес модната къща е символ на минимализъм, женственост, провокация и неустоим комфорт.
Джан Луиджи Паракини е дългогодишен италиански журналист, който повече от десетилетие следи капризите на модата и ги сервира на широката общественост от страниците на „Кориере дела Сера“. С тънкия си усет на ценител той прониква в света на „Прада“ и става свидетел на шеметните й превъплъщения, които очароват или разочароват, но никого не оставят равнодушен.
Джан Луиджи Паракини – „В света на „Прада“ (Зад кулисите на един социален феномен)
Петък, 10 юни 1977 г.
Една съдбовна дата.
В Англия набират скорост споровете във връзка с идеята за обединена Европа. Между Швейцария и Лихтенщайн тече полемика по въпроса за данъчния рай. В Италия третият държавен телевизионен канал, въпреки че все още не предава, се оказва проблем, и то голям.
Един ден, изпълнен със злободневни теми, ден, на който съдбата е отредила да бъде рамката на нещо дълготрайно.
В Милано, малко преди единайсет часа, една госпожица, носеща бежова копринена блузка, пола с етномотиви от „Ив Сен Лоран“ и обувки на висока подметка с кожена лента около глезена, излиза от магазин, собственост на семейството й, и се насочва към Панаирното градче, в което се провежда Международното изложение на кожени изделия „Мипел“.
Решила е да хвърли поглед на един щанд, защото са й казали, че на него са показани чанти, приличащи твърде много на тези от витрината на нейния магазин.
Дали не са имитация?
Над щанда виси надпис „Сър Робърт“ и наистина в чантите има нещо до болка познато.
Пред съкрушената, измъчвана от противоречиви чувства госпожица се изправя младеж в син костюм и бяла риза, с непокорна, гъста черна коса и с въпросително и леко предизвикателно изражение на лицето.
Твърди Перейра, всъщност твърдението е на известната астроложка Ема Перейра, според която щом жена Телец срещне мъж Овен, докато Слънцето преминава през зодия Близнаци (а рождената Луна и на двамата е в Близнаци) и неговата Венера е в пълна хармония с нейната, сигурно ще се случи нещо много важно, и то не единствено в сферата на емоциите.
Само че в момента на срещата нито той, нито тя дори не подозират за съществуването на това авторитетно твърдение.
Госпожицата е Миуча Прада и е на 29 години.
Младежът е Патрицио Бертели и е на 31 години.
От първоначалното впечатление, когато тя си мисли „колко е арогантен“, а той си казва „как си го проси“ (и двамата са прави), се заражда странната и специална алхимия на една двойка, която ще напише важна страница в историята на модата.
Това е среща между двама души, всеки от които се отличава с интелигентност, изключителен усет към красивото и завиден нюх, дължащ се отчасти и на факта, че той и тя имат възголемички носове.
„Големият, правилно очертан нос говори добре за теб – твърди още през 200 г. сл. Хр. Артемидор Далдиански. – Означава, че притежаваш много остър ум, действаш решително, съюзяваш се с хора, създаващи най-хубавата атмосфера, която да ти помогне.“ Артемидор като че ли е прав.
Носът олицетворява нюха към новото, стремежа да извървиш пътя, изпреварвайки другите. А ако в един момент се окажеш изигран, не бива да се сърдиш, защото и това е част от играта.
Така или иначе, онези първи изпитателни и съвсем не приятелски погледи, които си разменят, са началното парченце на един пъзел, родил се от няколко чанти и превърнал се в пъстроцветно модно явление.
Под знака на зодия Близнаци. С търговската марка „Прада“.
Как е постигнато? Започвайки с разработката на цялостен стил на обличане, който със своите форми, обеми, грижливо подбрани тъкани и преди всичко с характерната си философска концепция е безспорно единствен по рода си, неподражаем.
Естествено, някои го харесват, а други – не.
Но малцина могат да подложат на съмнение неговия иновативен заряд и провокативната му склонност да оспорва и дори да преобръща общоприетия усет за естетика (аспекти, на които Миуча Прада държи особено много).
Външният вид започва да отразява стила и начина на живот благодарение и на сериозните инвестиции, с които „Прада“ се настанява в области, на пръв поглед далече от модата: изкуство, научни изследвания, ветроходство, архитектурен дизайн, култура в широкия смисъл на думата. До голяма степен те съвпадат с интересите и личните предпочитания на двойката Прада–Бертели и в тях работи един изключителен „щурмови отряд“, състоящ се от консултанти, проектанти и хора на изкуството, които използват езика на авангарда и на концептуалността. А той е отличителният белег на продукта „Прада“.
Резултатът от всичко това е силната идентичност на една запомняща се със своята неповторимост търговска марка, предназначена за интелектуалния елит.
Или по-простичко: „Кажи ми как се обличаш и ще ти кажа колко си интелигентен“.