Изпълнен с олимпийски божества, опустошителни битки и спиращи дъха гледки, Войната на боговете изискваше по-голям от живота стил на производство. От самото начало създателите на филма са знаели, че за да вдъхнат напълно живот в динамичния разказ, той трябва да бъде 3-D филм и не просто един обикновен 3D филм. „Тарсем има рядък вид визия“, казва Тъкър Тули от Relativity Media. „Той гледа на света през различни лещи и допринася нещо за истори, каквото не бихте очаквали никога. За реализирането на тази уникална гледна точка, ние разработихме филма в 3-D от самото начало. Ние пригодихме всичко за филма за да максимизираме стерео ефектите.“
Въпреки това, заснемането на филма с помощта на конвенционални 2-D камери и създаването на 3-D ефектите в постпродукцията даде на режисьора по-голям контрол върху дълбочината и динамичния обхват, отколкото би бил възможен, ако се заснемаше в 3-D. „Всеки елемент трябваше да бъде взет под внимание“, казва Тули. „Преди да заснемем и един единствен кадър, ние проектирахме елементите на нашия преден план и фона по начин, който оптимизира процеса на придаване на обем.“
Сингх е работил с висшия стереограф Дейвид Стъмп от 3DCG за да се разработи подробен бюджет за създаването на обема и сценарий за придаването на обема, което помогне да се осигури обликът на филма да съответства на виждането на режисьора. „Можете да видите разликата веднага,“ казва режисьорът. „Отделихме достатъчно време и най-важното, планирахме го добре за да го направим правилно. Някои хора наричат ​​това събитие, променящо играта. “
Новаторският облик на филма е изпълнен от Prime Focus, компанията за 3-D ефекти, която преди това придаде обем на такива блокбъстъри като Star Wars: Епизод І Невидима заплаха и Хари Потър и Даровете на Смъртта: Част 2. Последните постижения в областта на технологиите, включително собственият софтуер View-D на Prime Focus позволява на Сингх гъвкавостта да създаде визия, различаваща се от всичко виждано преди това.
С 4000 художници и техници на три континента, Prime Focus посвети значителни ресурси, за да реализира амбициозната визия на Сингх. „Голямото предизвикателство във всеки филм е наистина адаптирането на целия екип от художници за да отговори на нуждите на този режисьор“, казва висшият служител в маркетинга Боби Джафи от Prime Focus. „Това, което Джордж Лукас или Майкъл Бей искат за своите филми няма нищо общо с това, което иска Тарсем Сингх.“
„Приносът на Тарсем е в основата на всичко, което направихме, “ казва Стъмп. „Той поиска от нас да дадем на героите чувство за обем и форма. Ключовата дума е скулптура. Искахме героите да изглеждат като че те са наистина точно там, пред вас, за разлика от това да бъдат на екран „.

За Сингх технологията се оказа органично продължение на уникалния му визуален стил, който той е разработил по време на спечелилата му награди кариера като режисьор на реклами и игрални филми. „Историята би могла да се разкаже по много различни начини“, казва той. „Но моята естетика наистина се вписва в 3-D. Моите кадри се доближават до гживата картина и аз обикновено снимам по дълги мастъри, които и двете са много ефектни в 3-D. Не правя много бърз монтаж или изключително близки планове, които не работят добре в този формат. Така че в края на краищата, аз не трябваше да адаптирам моята визия към 3-D; това бе идеално попадение“.

Процесът на придаване на обемност може да бъде бавен и труден, признава Стъмп, но носи голяма отплата в крайния продукт. „Отне месеци и месеци на работа. Но създаването на стереоскопично 3D съдържание в постпродукция ни даде повече контрол. Можехме да поставим всичко навсякъде където искахме. В действителност, ние не само можехме, но и трябваше да го направим, защото нищо не отива случайно на точното място.“
Както Сингх очакваше, 3-D в крайна сметка пасна идеално на вдъхновената му визия. „Това беше доста висока цел, която ние трябваше да достигнем“, казва Мерзин Тавария, съосновател и главен творчески директор на режисьор на Prime Focus. „Детйлизирането на секвенциите, особено секвенциите с титаните, бе вълнуващо предизвикателство. В крайна сметка, ние бяхме много доволни от продукта и че ние можехме да помогнем на Тарсем да постигне визията си.”
„На всеки интервал ние му изпращахме кадри за него и се съветвахме как той би искал да го оформи в 3-D“, обяснява Тавария. „Работихме с дълбочината на всяко изображение, от предния план до фона, и как то може да бъде разположено в 3-D. Това ни позволи да издигнем качеството на изключително високо ниво. “
Готовият филм има дълбочина и обем, които никога преди не са виждани на екран, според Кен Халсбанд, висши служител, отговарящ за производството в Relativity Media. „Това, което е ново и уникално за тази даден филм е, че успяхме в създаването на художествено изглеждащ 3-D филм“, казва Халсбанд. „Всичко – от декорите до костюмите – е предназначено за върховно 3-D изживяване. Ние използвахме технологията по-добре този път, по-старателно и артистично, отколкото тя е била използвана преди. “
Блестящ и всеобхватен Войната на боговете вдига летвата за стереоскопични ефекти в киното. „Тарсем създаде един изцяло нов свят“, казва Тули. „С една среда, която зрителите не са виждали, колкото повече ги включвате в изживяването, толкова е по-добре. 3-D технологията ни даде невероятна възможност да направим това.“

ПРОФИЛ НА ФИЛМА ТУК

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 + 3 =